Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Van uw favoriete sportverslaggeefster

Ik zal maar verslag doen van de wedstrijd Feyenoord – Heracles Almelo, want naast het feit dat voetbal me werkelijk verschrikkelijk veel interesseert heb ik er ook nog eens héél veel verstand van. Johanna Cruyff, dat ben ik.

Wij zouden met de twee oudste jongens naar de Kuip gaan. En eerlijk gezegd hield ik mijn hart vast na de verloren wedstrijd tegen Volendam. Dit zouden zo ook zomaar kunnen verliezen. Het was niet Manlief waar ik me zorgen om maakte, want laconieker en meer level minded dan hij komen ze haast niet. Ik maakte me meer zorgen om mijn oudste. Mijn fanatieke oudste die zelfs op visite elke minuut vraagt of hij teletekst mag kijken want Feyenoord speelt.

Het was schitterend weer in Rotterdam, de sfeer was gemoedelijk en iedereen moest grinniken om die twee jongens van ons. Oudste sprak de meest dubieuze hooligans (type ik zou liever een blokje om gaan) aan om te vertellen wie welk rugnummer had, dat dit zijn tweede keer was dat hij naar de Kuip ging, wie wanneer had gescoord en wie de beste was en zo. Middelste riep continu: kijk, nog een Feyenoord shirt en nog een Feyenoord shirt! Hij zei ook heel braaf hallo Kuip, toen we uit de stadiontrein stapten.

We zaten bizar dicht op het veld en ik snapte en voelde toen dat in een stadion zijn niet te vergelijken is met 90 minuten kijken naar een hoop mannetjes die achter een bal aan rennen tegen een groene achtergrond. Dat is mijn professionele mening dan hè. Het is indrukwekkend als er wordt gescoord en drieenveertigduizend mensen beginnen te juigen. De duizenden kelen die hun club aanmoedigen. Voordat ik het in de gaten had zat ik mee te juigen.

We zaten zo dicht op het veld dat ik de hele wedstrijd lang mooie negerlijven heb kunnen kijken. (In de categorie: oh, zei ik dat hardop?)

Celebrities spotten is me ook gelukt. Voor de voetbalhaters onder ons: links is die gast van Studio Sport en rechts in de VIP loge stond Mario Been (toekomstig coach van Feyenoord). Het is net alsof ik er echt verstand van heb, vinje niet?

Oudste kan nog net niet op zijn eigen vingers fluiten, maar papa kan wel op de vingers van Oudste fluiten.

Mama zat er echt een beetje voor spek en bonen bij, maar voor dit soort plaatjes doe ik alles.

Middelste vond niet de volle 90 minuten interessant.

Gelukkig voor Oudste won Feyenoord ruim. We hebben wat afgejuigd. In de trein terug kreeg iedereen weer van Oudste te horen wie er had gescoord en wie er zo goed was en…

april 13, 2009 - Posted by | Party of Five

8 reacties »

  1. Dat vind ik wel errug veel opoffering; meegaan naar een voetbalwedstrijd.
    Ik kijk alleen de wedstrijden van mijn eigen jongens (en met 3 per zaterdag vind ik dat méér dan genoeg).

    Reactie door Door | april 13, 2009

  2. Zooo weer eens wat bijgelezen en weer heerlijk genoten van je logs Wendy!
    i^2= -1 = help ik heb heimwee naar de wetenschap en wil weer op dat niveau met mensen kletsen
    Voetbal = whow, dat je dat 90 minuten vol hebt kunnen houden…geef middelste helemaal gelijk dat hij er zo bij gaat liggen 🙂 En gelukkig weer OK met hem he?!

    Reactie door Mike | april 13, 2009

  3. Mooi man! ik moest trouwens direct aan ‘vroegû’ denken; dat Oudste alle hooligans aanspreekt, heeft-ie blijkbaar niet van een vreemde: vroeger sprak jij op de kermis ook alle hardrockers aan omdat je de patch om hun jack zo mooi vond; kerels waar ik niet eens naar durfde kijken.

    Ja, je hoeft geen voetbalfan te zijn om geraakt te worden in zo’n stadion door de sfeer; zo kan het dus blijkbaar ook!

    Reactie door Corine | april 13, 2009

  4. prachtig verslag Repel.
    Dat doet niemand je snel na.
    mooie fotoserie heb je ook gemaakt

    Reactie door louisa | april 13, 2009

  5. Wel een belevenis he, voor die jochies!
    Ik heb Tygo ook eens meegenomen naar het schaatsen in Thialf, net zo iets. Het duurde hem ook alleen veel te lang…Net als bij jullie Middelste.

    Reactie door Wieke | april 13, 2009

  6. Ik ga ook altijd naar sportwedstrijden voor de lekkere mannenlijven.
    Maakt niet uit van welk ras. 😉

    Ben blij dat middelste zich goed voelde!

    Reactie door Cisca | april 14, 2009

  7. Ik kan uit je logje niet beoordelen of je inderdaad verstand van voetballen hebt, zo weinig verstand heb ik er zelf van. Je foto’s zijn wel mooi en de zwarte benen ook ;-).

    Reactie door Carla | april 14, 2009

  8. ik ga dit dus echt NIET aan rutger laten zien
    want dan gaat hij me elke dag aan mijn hoofd zeuren waarom jullie WEL naar feyenoord gaan en wij NIET

    Reactie door ilse | april 22, 2009


Geef een reactie

