Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Ongelovige Repel

Ik ben een wetenschapper pur sang. Ik geloof in i2 = -1, ik geloof in de citroenzuurcyclus, ik geloof in de onzekerheidsrelatie van Heisenberg (en heus, ik snap ‘m) en ik geloof in het feit dat de entropie altijd toeneemt. Bij tijd en wijlen kan ik leuke logjes schrijven, maar ik ben nog altijd beter in getalletjes dan in lettertjes. Geef mij maar wiskunde, dat snap ik tenminste!

Ik geloof niet in een lot, maar ik geloof heilig in toeval, in kansberekening. Soms op het extremistische af. Het leven is niet eerlijk, want als het eerlijk zou zijn, zou dat betekenen dat je wat je overkomt zou hebben verdiend. En daar geloof ik niet in.

Ik geloof niet in astrologie
Ik geloof niet in homeopatie
Ik geloof niet in Uri Geller, Shar, glazen bollen of andere charlatans
Ik geloof niet in telekinese
Ik geloof niet in reincarnatie

Alles is toeval. En als ik dood ga stopt alles. Ik vind dat een hele geruststellende gedachte. En als ik ongelijk heb zal God/Boedda/Duivel/Mijn volgende ziel/De  grote bomengeest/Jezus/Darwin mij met een vermanend vingertje toespreken: je zat ernaast hè! Hoe dan ook is dat gedurende mijn korte leven hier op deze aardkloot niet belangrijk!

Morse is dood en zijn carcas is verbrand. Ik hou nog steeds van hem en ben nog steeds niet over zijn dood heen. Mensen die niet van katten houden mogen hier gerust een mening over hebben, maar Morse is dood. (Morsdood, haha. Ja, leuk ja.) Vanaf het moment dat hij en zijn zus bij in ons huis kwamen had ik iets speciaals met hem; hij was meteen “mijn!”. Morse was die ene speciale, die op elk potje past een dekseltje, zo eentje. Maar Morse is dood. En zijn zus de erfgenaam kreeg drie nieuwe katten voor haar kiezen. En vanaf het moment dat ze binnenkwamen was Sherlock “mijn!”. Met Sherlock heb ik wat ik met Morse had. Die ene, die speciale, dat is Sherlock.

Sherlock is geboren een dag na de dood van Morse, ik vond dat leuk omdat ik zo van toeval hou. Dinsdag bij de dierenarts bleek Sherlock een hartruisje te hebben. Net als Morse. Heel licht, zei de arts, en hij kan er heel oud mee worden, net als Morse.

Verdomd, ouwe rakker, dacht ik volslagen tegen mijn geloof in, je begon elk voorjaar opnieuw aan een nieuwe jeugd, en toen je doodging heb je een dag moeten zoeken naar de juiste, maar je hebt die ene katerziel gevonden om in te reincarneren! En je kan weer een heleboel nieuwe jeugden tegemoed gaan!

april 9, 2009 - Posted by | Levende Have, Repel | ,

6 reacties »

  1. Ik wil nog steeds zo’n lief klein sherlockje, wat een cutie is het toch!

    Reactie door Cisca | april 10, 2009

  2. Oooh, wat een schatjes! En wat een mooie gedachte, dat je zo je maatje weer terug hebt!

    Reactie door Natasja | april 10, 2009

  3. Ik was bij de eerste alinea het spoor al bijster… was en ben heel slecht is wiskunde. Ik krijg toevallig zondag degene op bezoek die mij door mijn wiskunde A examen gesleept heeft met op het randje een zesje (als ik het me goed herinner).
    Enne, homeopathie werkt bij mij echt wél! Acupunctuur ook trouwens.

    Maar ik geloof ook wel in deze reïncarnatie! Het is té toevallig!
    Kan niet wachten deze lekkerdjes alive and kicking te zien!

    Reactie door Wieke | april 10, 2009

  4. Goh, wat ben jij een rationeel mens Repel. Ik zit toch wat meer in mijn gevoel en ik geloof wél in reïncarnatie, en ook in homeopathie, zelfs in helderziendheid. Ik denk dat jij gelooft in alles wat je kunt beredeneren. Ik geloof daar ook vaak in maar ik geloof ook in dingen die je niet kunt beredeneren.

    Ik geloof ook dat wat je geeft aan een ander, bij jou terugkomt. Niet persé van dezelfde mensen, dat zou saai zijn. Maar het komt wel bij je terug.
    Dat wil nog niet zeggen dat wanneer je iets vervelends krijgt, dat je dit dan verdient hebt.
    Voor zover ik het kan bekijken is dat meer een ding dat uit je opvoeding kan komen. Zoals bij mij het geval was. God zag alles, zelfs als je op de wc met de deur dicht stiekem in je neus zat te peuteren. Eng vond ik het.

    Dat Sherlock je zo aan Morse doet denken en dat je met hem dezelfde klik hebt als met Morse, is gewoon heel fijn.
    Nee, ik denk niet dat hij een reïncarnatie is van Morse, hoewel het natuurlijk voor jou een fijne gedachte is om aan vast te houden. Ik vind het al heel bijzonder dat je 2x achter mekaar een kat treft waar je zo’n speciale band mee voelt. Gewoon van genieten en niet proberen te beredeneren.

    En nu ga ik al die ingewikkelde dingen op het net opzoeken waar je in de eerste alinea over schrijft. Feitje: ik voel me behoorlijk dom bij het lezen van zoveel dingen die ik niet ken.

    Geniet lekker van je paasweekend en maak er wat moois van! xxx

    Reactie door Marleen | april 10, 2009

  5. Soms moet je het niet willen beredeneren, begrijpen en onderzoeken.
    Soms moet je er gewoon van genieten.

    Reactie door Barbara | april 11, 2009

  6. Dat zou mooi zijn zeg, als Morse zo een nieuw poezenlijf heeft gevonden. Het is morgen twee jaar geleden dat we onze Puck in hebben moeten laten slapen, maar ik mis haar nog steeds regelmatig (ze is in ieder geval niet bij ons teruggekeerd in een andere ziel).

    Reactie door Toaske | april 11, 2009


Geef een reactie

