Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Nee hè, wij weer!

Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van Manlief: zijn bank had gebeld met de mededeling dat ze zijn pas hebben geblokkeerd. Hij heeft gepind bij een automaat waarmee gefraudeerd is; kopieerfraude. En dus hadden ze zijn pas geblokkeerd. Over vijftien dagen (!) is de nieuwe klaar. Hopelijk heeft hij het verkeerd verstaan en is het 5 dagen. Dan nog is dat na het paasweekend.

Vanavond was ik met Sherlock en Watson bij de dierenarts toen mijn pas ineens weigerde bij het afrekenen. “Bel de organisatie” was de boodschap. Zo gezegd, zo gedaan en jawel, mijn pas is geblokkeerd omdat ik heb betaald bij een automaat waarmee…bla-bla-bla, ja-di-ja-di-ja-di…

Saillant detail: Manlief en ik hebben niet met onze respectievelijke passen in dezelfde winkels betaald, noch bij dezelfde pinautomaten gepind.

Mijn nieuwe pas komt hopelijk vrijdag, anders wordt het na de Pasen. Maar ondertussen: Geen pas, geen geld, geen boodschappen.

Gelukkig woont mijn vader in de buurt en heb ik een puist geld van hem kunnen lenen om tot en met de pasen te kunnen overleven. Dat bedrag heb ik vanavond direct naar hem over gemaakt. Dat moest ik van Oudste, want je mag van hem geen geld lenen dat je niet hebt. Ik legde hem uit wat ik wel en niet kan zonder pas en wat ik nog steeds heb op de bank met of zonder pas. Oh, dan was het goed, dan was het geen lenen, maar ruilen en dat mag wel. Slimme vogel, die zoon van mij van 7. Ondanks mijn slechte humeur over deze toestand (en een bericht van de dierenarts waar ik later over log) kon ik hierom trots glimlachen.

april 7, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Manlief, Repel | ,

10 reacties »

  1. jeetje. wat een botte pech! gelukkig dat je vader kan bijspringen, maar ik kan me voorstellen dat je ‘m wel even kneep. En er is niet onrechtmatig geld van jullie rekening gepind?

    Reactie door Corine | april 7, 2009

  2. Jee, wat een raar verhaal. En dan kom je er pas achter hoe onhandig het is om nooit held te hebben. De melkboer wil altijd iets geld in huis hebben. Om dit soort redenen. En ik vind dat dus onzin. Maar nu is vind vond. Ik vond dat onzin.

    En wat een integer ventje zeg, Oudste. Dat heb je goed gedaan!

    Reactie door Cisca | april 8, 2009

  3. Haha, nooit held = nooit geld. Grappig typfoutje.

    Reactie door Cisca | april 8, 2009

  4. Er blijkt gelukkig niks van de rekeningen te zijn gehaald. Dat zouden we wel hebben teruggekregen, maar het is meer ‘gedoe’!

    Reactie door Repel | april 8, 2009

  5. Wat een vreemd toeval zeg, en het zal je maar gebeuren. Een lang weekend zonder geld voor de boeg. Gelukkig dat je nog een oplossing achter de hand hebt.

    Reactie door Carla | april 8, 2009

  6. Alleen de pinpassen en niet de creditcard? Dan kun je tenminste nog tanken en uit eten dit weekend!

    Reactie door Wieke | april 8, 2009

  7. Good thinking Wieke!!

    Reactie door Repel | april 8, 2009

  8. Joh, wat een gedoe! Heb jij weer. Maar even een compliment voor het opvoeden van je zoon! Goed gedaan (tot op heden).
    Enne… fijne paasdagen!

    Reactie door Door | april 8, 2009

  9. Wat een pech.
    En wat een gedoe.
    Blegh,
    FIjn dat je nog wel met de auto naar een restaurant kunt! 🙂

    Reactie door Toetje | april 9, 2009

  10. Ow ja, inderdaad, daar ben je mooi klaar mee als dat gebeurd. Maar gelukkig zijn jullie gebeld en geblokkeerd voor er geplunderd kon worden.

    Reactie door Barbara | april 11, 2009


Geef een reactie

