Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Mii do da Wii

Het is zondagavond. De kinderen liggen op bed, Manlief werkt. Ik heb dit moment uitgesteld, maar nu sta ik er dan. Dit is het uur U. Ik ben alleen en niemand kan me zien. Niemand hoeft het te weten te komen. Het ding ligt voor me op de grond en ik cirkel er een beetje omheen alsof ik er bang voor ben. Luister vriend, zeg ik inwendig tegen hem, ik ga dit leuk vinden en daar ga jij voor zorgen.

Voor me ligt het balance board. Het is een alles-of-niet poging. Als dit het niet wordt, dan blijft het niks. Die Wii-Fit hoef ik ook niet meer, schreef ik nog wanhopig teleurgesteld in december. Maar twee weken geleden had ik mijn Roomy verteld dat hij er lag, bij ons in het winkelcentrum en dat ik het toch overwoog. Hij stopte me meteen geld toe en riep dat ik er voor hem ook een moest kopen, hij ging direct het Snowboard spel halen. Even later sms’ te ik hem: Wii-fit is in da house. En nu, twee weken later sta ik te staren naar het balance board. Toen Vriendin vandaag vertelde dat ze haar schoonouders erop had gekregen (doet er even niet toe of ze het leuk vonden of niet) bedacht ik me dat het moment nu daar was om het eindelijk eens te proberen. En ik had me voorgenomen geduld met hem te hebben. Ik ga niet driftig worden en ik ga helemaal Zennnnn wezen.

Ik stel van alles in en het eerste dat hij doet is me vertellen dat ik te dik ben en dat mijn Wii-leeftijd veel ouder is dan ik in werkelijkheid ben. Wat Wiil je nou! Ik fiets elke dag 40 minuten. Ik ben reuze fit! Nee Repel….hold it…adem in, adem uit…het maakt niet uit: je bent nog steeds Zennnnnn en je gaat door. Heus, hij krijgt een eerlijke kans, dat balance board. Weet je wat, denk ik, laat ik eens gek doen: ik stel mezelf een doel. Dan doe ik net alsof ik dit vaker ga doen.

Ik sta een beetje te klungelen, maar op een gegeven moment roept hij dat ik het helemaal perfect doe. Bij het hou-la-houpen moet ik glimlachen en even later sta ik te joggen, ik doe waist-oefeningen om die wespentaille te krijgen en ik step. Ik heb mijn eerste 15 minuten gespaard. Ja, het staat er echt: mijn eerste 15 minuten. Dit was namelijk helemaal te gek. De volgende keer ga ik langer dan 15 minuten en wellicht dat ik dat in eerste instantie fictieve doel nog ga nastreven ook.

Tegen de tijd dat ik in het echt net zo oud ben als mijn huidige Wii-leeftijd kan ik dit en heb ik nog hetzelfde figuur ook:

hatha-yoga

april 5, 2009 - Posted by | Repel, sport | ,

10 reacties »

  1. He wat een toeval!! (zie mijn logje van vandaag)
    Dus je vind het leuk? Niet een beetje achterlijk, zo in de huiskamer??
    Van de recensies op internet begreep ik dat de Fitness coach net een stapje verder gaan dan Wii-Fit en vooral, dat je daar niet zo’n duur balanceboard voor nodig hebt.
    Zodra ie binnen is (en er niemand thuis is) ga ik er ook mee aan de gang.

    Reactie door Wieke | april 5, 2009

  2. Het streven is er in elk geval hahaha.

    Off topic, voor kinderen is het zeker aan te raden om eens naar die boot te gaan.

    Reactie door Leidse Glibber | april 5, 2009

  3. Blij om te horen/zien dat je dit onderdeel dan toch nog wat plezier geeft. Let wel, zoals ik ook al schreef, zijn de teksten soms enkel en alleen bedoeld voor hele dikke Americanen. Verder is elke trainer zodanig positief ingesteld dat je je wel lekker gaat voelen.
    Succes!

    Reactie door Claudia | april 6, 2009

  4. Volgens mij moet ik er ook echt een. Ik lees zoveel logjes erover en ik word toch wel een beetje enthousiast…

    Reactie door Cisca | april 6, 2009

  5. Jij bent niet goed voor mijn portemonnee: ik ben al enthousiast over die slowcooker en nu dus die wii-fit, waar ik ook altijden over twijfel en sinds we een mooie TV hebben er eigenlijk geen belemmering meer is…. De slowcooker dus om calorien te vergaren en de WII-fit om ze er weer af te trainen! 🙂

    bedankt trouwens voor je lieve reactie op mijn log!

    Reactie door Corine | april 6, 2009

  6. neeeeeee ik dacht dat ik echt een anti-wii maatje had gevonden en nu laat je me in de steek!!

    Reactie door ilse | april 8, 2009

  7. Ik haat nog steeds bijna alle Wii spelletjes….ik ben alleen dol op Yoga op de Wii!!

    Reactie door repel | april 8, 2009

  8. Hou op over de Wii, sinds we dat ding hebben zie ik mijn kinderen niet meer haha!
    Maar vriendin heeft ook zo’n fit ding en is er heul enthousiast over.
    Enjoy!

    Reactie door Door | april 8, 2009

  9. Hoi, ik kom hier binnen via Cisca. Grappig logje!

    Weet je wat pas echt leuk is? Als je tien hebt gesport, wordt je FitPiggy brons. Na nog eens tien uur: Zilver! Goud heb ik nog niet gehaald. Maar man-o-man wat werd ik daar vrolijk van!

    Reactie door Natasja | april 9, 2009

  10. Dus toch overstag. Pas maar op, stel je voor dat je de rest ook leuk gaat vinden 😮

    Reactie door Barbara | april 11, 2009


Geef een reactie

