Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Aftellen

Middelste heeft inmiddels zo’n gruwelijke afkeer van de crèche dat het met de dag een groter drama wordt om hem te brengen. Negen van de tien keer moeten we hem weer halen halverwege de dag, maar dat is een ander verhaal. Hij zit in een horizontale groep (wat wil zeggen een groep met kindjes van o tot 4 jaar oud) en hij is de oudste. Al zijn vriendjes zijn weg en hij zit tussen de baby’s. Hoe dan ook, Middelste wordt er niet gelukkiger van…en we maakten ons toch al een beetje zorgen om hem.

Ik heb de agenda erbij gepakt en heb geturfd hoe vaak hij nog moet. Als er geen gekke dingen gebeuren is dat nog 11 keer. Ik heb er briefjes van gemaakt en die samen met de briefjes “jarig” en “school” op magneetjes geplakt en op het bord gehangen. Zodra ik weet wanneer de wen-ochtendjes van school zijn plaats ik die er in een andere kleur tussen.

Na elke crèchedag mag er een briefje weg en krijgt hij een klein kadootje. Ik hoop dat we het op die manier nog 11 keer redden, want het is een lijdensweg voor hem.

april 5, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons | ,

5 reacties »

  1. Wat een goed idee! Ik hoop dat dit het makkelijker maakt voor hem.
    Hier bestaan bijna geen horizontale groepen, en howel van allebei voor en nadelen kan zien, vind ik het voorlopig prima zo.

    Reactie door Cisca | april 5, 2009

  2. Onze middelste heeft hetzelfde probleem: ook bijna 4, horizontale groep en het laatste vriendinnetje is gisteren 4 geworden en gaat nu dus naar school. Nog een ruime maand, dan gaat Tessa ook en komt ze weer bij al haar vriendjes in de klas.
    Nee het valt niet mee een bijna-kleuter te zijn. Maar zo dramatisch als bij jouw middelste is het gelukkig nog niet, ze vindt het nog wel een beetje leuk dat Mandy ook op de creche zit.

    Reactie door Wieke | april 5, 2009

  3. tja je wordt creatief in zulke gevallen he
    hopelijk helpt het

    Reactie door ilse | april 8, 2009

  4. Ik hoop het ook! Deze week hoeft hij niet en dat zegt hij ook de hele tijd: ik hoef niet naar de crèche!

    Reactie door repel | april 8, 2009

  5. Agossie, wat zielig dat ie het zo niet naar zijn zin heeft. Gelukkig mag ie bijna naar de echte school.

    Reactie door Barbara | april 11, 2009


Geef een reactie

