Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Moeders is heel ver weg

Hier in de lobby van het hotel in Dienstreisland hebben ze een Apple staan waar ik gratis op mag internetten. Met 20″ scherm. Ik moet en zal hier dus een logje op typen. En binnen twee zinnen ben ik overtuigd: mijn volgende compu wordt een Mac. (Dat je het alvast weet, Manlief.)

Gisteren stond ik op het punt te boarden en belde ik nog even heel snel naar huis voordat ik mijn telefoon ging uitzetten.

Hij: Met Manlief
Ik: Met mij, nog even snel kusje voor ik ga vliegen
Hij: Ik moet snel hangen want ik zit in de auto
Ik:  Ok, rij voorzichtig
Hij: Wil je niet weten waarom ik in de auto zit?
Ik: Waarom zit je in de auto?
Hij: Ik ben op weg naar het ziekenhuis, Oudste is tegen een ijzeren paal gelopen met zijn hoofd en zijn voorhoofd moet gehecht of geplakt worden

Daar sta je dan als moeder, op het punt vele airmiles te gaan afleggen.

Nu is moeders heel ver weg en mijn zoon zit thuis met een geplakt voorhoofd met hechtpleisters. Hij zou er een litteken aan kunnen overhouden, maar ik geloof niet dat Oudste dat erg vindt. Wel vond hij het erg dat ik hem Stuntelaar noemde. Ik vroeg hoe het was gebeurd. Nou, zei hij, hij was aan het spelen met Vriendje, en Vriendje was de Vleeseter, je weet wel, en toen moest hij vluchten. Nou, en toen stond die paal er ineens. Zomaar.

Ik hou mijn hart vast voor wat ons de komende jaren nog te wachten staat. Onze eerste strippenkaart ziekenhuis is al vol en Oudste spaart littekens.

april 1, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons, Repel | ,

8 reacties »

  1. Och, dat is ook niet niks zeg! Maruh, waar staat dat hotel in Dienstreisland? Want daar ben ik natuurlijk wel benieuwd naar…

    Reactie door Cisca | april 1, 2009

  2. Bij Senna gaan tot nu toe alleen de broeken op kniehoogte kapot. En de schoenen voor en achter inclusief zool. Nee, tot nu toe nog geen nieuwe oorlogswonden om aan het lijstje toe te voegen. Succes in het Dienstreisland en zeg tegen Manlief dat hij de volgende keer maar een smoes moet verzinnen als je eigenlijk belt om toch nog een lief kusje op Hollandse bodem achter te laten.

    Reactie door Claudia | april 1, 2009

  3. de dubbele strippenkaart lijkt al wel vol! brekebeentje. hoe lang blijf je in verweggistan?

    Reactie door Corine | april 1, 2009

  4. Hoi schat, wat bedoel je met mac???? is dat waar je frietjes kan eten of die schoenen merk? hihihihihihihihihi Ik mis je en maar snel weer thuis komen.

    Kan ik naar dubai hihi

    Reactie door manlief | april 1, 2009

  5. Toen Oudste kwam vertellen wat er was gebeurd zei Buurman gekscherend: Nou zeg, jij hebt zeker een abonnement bij het ziekenhuis. Waarop Oudste in eerste instantie zei: Ja dat denk ik wel. Maar toen dacht hij even na en zei: Weet ik niet. En hij was al op weg naar de speeltuin met vriend en bal, maar kwam toen toch nog even terug. Buuv, ik geloof toch niet dat ik een abonnement heb. Dat moet ik eens navragen bij papa, maar ik dacht het niet.

    Reactie door Buuv | april 3, 2009

  6. Er zijn van die dingen die je inderdaad liever niet wilt weten. Maar ja, als je erachter komt wanneer je thuis komt, dan was het ook niet goed geweest natuurlijk.
    Trouwens, die broeken op kniehoogte (Claudia), hé dat gebeurt hier ook constant. En ook alleen maar op die plek, gek hè.

    Reactie door Carla | april 4, 2009

  7. het zal de oudste ook weer niet zijn he
    maar ach, hij vindt het zelf niet zo erg zo te lezen, nu jullie nog :S

    Reactie door ilse | april 8, 2009

  8. Ehm, lees ik het goed dat je in eht verre verre dubai zit/zat??

    Tja, je kunt ook maar beter niet dat soort mededelingen van huishoudelijke aard horen op dat moment. Hopelijk geneest dat litteken mooi (dagelijks calendula smeren helpt heel goed)

    Ik zou vragen of je korting krijgt in het ziekenhuis, of een eigen behandelkamer, extra koffiemuntjes of een eigen parkeerplaats.

    Reactie door Barbara | april 11, 2009


Geef een reactie

