Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Allemaal beestjes

De dierentuin dus. Onze buren hebben een gezinsabonnement en omdat onze Oudste destijds met ze mee was heeft hij ook een pas van hun abonnement. Als hij met hen meegaat, is hij een kind uit een eerder huwelijk, of zo, vandaar de andere achternaam, kan toch? Vandaag was hij gewoon ons kind. En als abonnementhouder mocht hij 4 introducé’s meenemen met korting. Vandaag waren wij dus zijn gast.  Aan het eind van de rit hebben we besloten snel weer te gaan en dan kopen we ons eigen gezins-jaarabonnement. Abbo’tje bos en  abbo’tje dierentuin, wij zijn dol op pasjes! En voor de mensen bij ons in de buurt: wij mogen dan ook mensen met korting meenemen! Wie gaat er een keer met ons mee?

Vandaag heb ik honderdnegen foto’s gemaakt. H.O.N.D.E.R.D.N.E.G.E.N, echt waar.

Deze foto heb ik niet bewerkt, niet bijgesneden en niet opgeblazen, laat staan gefotoshopped. De foto is au naturel. Deze meneer (mevrouw?) prairiehond kwam gewoon uit zichzelf voor mijn camera poseren en de foto kwam zonder retoucheren helemaal perfect uit mijn camera. Holland’s Next Top Model, dat was hij (zij?)

Tonya is op 10 februari geboren. Zo jong en dan al zo groot en al zoveel kunnen. Het is schitterend hoe de olifanten haar ‘verstoppen’ tussen de volwassen olifantenpoten als ze aan de wandel gaan. Tonya heeft een heleboel zorgzame tantes. Dat is zo aandoenlijk om te zien.

Ik wilde even kijken wat onze nieuwe camera met dit soort kleuren en bewegende objecten zou doen. Ik vind de foto geslaagd.

Kijk: Nemo’s!! Riepen alle kindjes. En een bak ernaast hoorde ik een mannenstem stem zachtjes zeggen: kijk: een negernemo. Ik weet niet of het politiek correct is, maar ik vond het grappig.

De sprinkhaan waant zichzelf ook in de dierentuin en ziet allerlei rare wezens achter glas.

Dit moet wel een hele echte zijn, want zoiets prachtigs kan je niet verzinnen.

Ik kwam zo dichtbij als ik durfde, maar dat was niet dichtbij genoeg. Ik heb de foto nog bijgesneden. Ik zou zo de hele dag hebben kunnen doorbrengen in de vlindertuin. De volgende keer als de kinderen even in de speeltuin zijn ga ik bazurk in de vlindertuin!

En dit waren wel de engste, meest rare en meest merkwaardige dieren die ik vandaag heb gezien. En ze bijten ook nog. Moet je diegene met dat oranje velletje zien! Die gaat aanvallen, dat zie je zo! Ze zeggen toch dat dieren met felle kleuren gevaarlijk of giftig zijn?

En ja, hoe kan het ook anders: terwijl wij moeie benen aan het lopen waren in de dierentuin deed de slow cooker thuis zijn best op de Griekse Stifado.  Bij thuiskomst hebben we op het laatst nog wat courgette mee laten pruttelen en ik moet zeggen: dit is het lekkerste wat ik er tot nu toe mee heb gemaakt.

maart 29, 2009 - Posted by | Party of Five | ,

6 reacties »

  1. Wat een prachtige foto’s, die kleuren, echt ge-wel0dig. Zijn ze alle 109 zo mooi?

    Die voetjes zijn gemaakt van eetpapier, klodder Nutela er op en de negerzoen (ohnee, zoenen heten ze nu geloof ik) er op plakken. Dan met een schaar of ander scherp ding, gaatjes maken in de bovenkant en daar een stukje dropveter insteken. De ogen zijn gemaak van die rondjes engels drop. Enorm lastig te snijden en je hebt zo’n beetje 3 zakken nodig om genoeg oogjes te snijden maar als je die wat in plakjes hebt gehakt, dan plak je die ook weer met Nutela op de negerzoen. Een bult werk maar wel leuk.

    Fijne avond

    Ow enne, die taart heeft me meer dan 3 uur gekost dus owee als ie niet mooi was geworden 😛

    Reactie door Barbara | maart 29, 2009

  2. gaaf man! wij hebben ook een abonnement op Artis en ik geniet er net zo van als de kinderen. Vlindertuin vind ik ook helemaal geweldig, alleen vindt Sigrid ze doodeng (maar ze wil het toch elke keer weer proberen, de held) foto van de prairiehond en de eend zijn Top!

    Reactie door Corine | maart 29, 2009

  3. Vooral de kleuren van de eend vind ik prachtig!

    En, bespaart de slow cooker al ivm de bezorg-chinees/pizza/shoarma en weet ik wat ze al niet bezorgen??
    Ik ben er een beetje uit, hier wordt helemaal niets bezorgd…
    Wij halen wel eens pizza, maar dan moet je een stevige bekeuring riskeren wil je ze warm thuis krijgen.

    Reactie door Wieke | maart 29, 2009

  4. wauw….als eerste wat een geweldige foto’s!!!!!!!!
    én wat heerlijk zo’n gezinsdagje uit!!!!
    en dan ook nog een heerlijk diner achteraf………….!!!

    superrrrrrr

    Reactie door marieke | maart 29, 2009

  5. Als je pasjes spaart ben je zeker ook wel blij met dat abbo’tje ziekenhuis (grinnik).
    Ik heb niets met dieren, maar olifanten vind ik geweldig.

    Reactie door Carla | april 4, 2009

  6. een negernemo hihi die vind ik grappig!
    ik denk dat wij binnenkort ook maar weer eens naar de dierentuin moeten, het is altijd zo leuk

    Reactie door ilse | april 8, 2009


Geef een reactie

