Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een vlijtig logje

Druk, druk, druk. Werken, peutergym, poezen halen. (Foto’s volgen dit weekend, heus.) En dat allemaal op de vrijdag na een hectische week. En wanneer moeten we dan eten koken op deze dag? Dat komt helemaal in het gedrang!

Oh nee, da’s waar ook, we hoeven niet te stressen over het eten…we zetten de Spaanse Kip met verse rozemarijn gewoon ’s ochtends in de SlowCooker met de timer op 10 uur. Nou ja, we, we….hij dus, eigenlijk. Wat kan die vent van mij koken hè met mijn kookboek!

Er zijn een heleboel dingen die ik niet goed doe in het huishouden, maar dit ding was definitely een goed idee.

En bij deze zal ik dan ook maar direct mijn twee andere gouden huishoudgeheimen verklappen. Ze zijn niet heel bekend, maar ze zijn helemaal goed. Dit is mijn eerste en tevens laatste logje onder de noemer Repel’s huisvlijt, want verder dan dit gaat mijn huishoudkunde niet.

Tip 1. Hoe maakt u uw friteuze schoon?
Men gooie het oude vet cq de oude olie (op een milieu verantwoorde wijze) weg en men make de binnenbak zo schoon mogelijk. Men vulle de bak tot het streepje met water en men gooie er een vaatwastablet in. Men zette de thermostaat op circa 90 graden en men late de boel een half uurtje tegen koken aan pruttelen. Uw mandje is gegarandeerd weer van blinkend metaal.  Lost gegarandeerd zelfs het meest oude frituurvet op. (Let op: de troep schuimt bij koken, dus hou de temperatuur goed in de gaten. )

Tip 2: Wat te doen als de luieruitslag van uw baby die zo erg is dat sudocrème niet eens meer kan vanwege de open wonden waar het bloed uit sijpelt als je de verkeerde luierdoekjes gebruikt?

Men gebruike geen zalf, maar na het wegpoetsen van de blaartrekkende poep bestrooie men de billetjes rijkelijk met….maïzena. Niets, maar dan ook niets houdt de billetjes zo droog als maïzena. En het blijft een hele nacht zitten. En het belangrijkste is dat het niet prikt in de luieruitslag. Het lijkt zelfs een beetje te koelen.
Met 3 dagen zijn wij altijd van de ergste zooi af. Bijkomend voordeel: bij zeer rijkelijk strooien is poep poetsen nog makkelijker ook. Nadeel: de maïzena zit O.V.E.R.A.L. Ook te gebuiken bij schaafwonden!

(Ik was vergeten hoe bizar leuk kittens van 10 weken zijn. We lachen ons een rotje hier! Ze zijn pas een uur binnen en oh mijn hemel wat stel!)

maart 20, 2009 Posted by | Beslommeringen, Levende Have, Repel | , | 9 reacties