Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een draak vermomd in een velletje schattig

Blonde haartjes en heel grote blauwe ogen. Armpjes die hij voor zich uitstrekt om met zijn handjes knijpbewegingen te maken ten teken dat hij wil worden opgetild. Als je vraagt ‘ga je kusje geven’ gaat hij langs iedereen die zich op dat moment in de kamer bevindt om een kusje te geven. Zo’n lekker slijmerig kusje vermengd met snot, zalig. Hij maakt het rondje met liefde twee keer.

Angelic

Maar het engeltje heeft een volume. Hij kan met die stembandjes nog harder lachen dan mijn zus en geloof me, dan moet je van héél goede huize komen. En zo hard als hij kan lachen kan hij ook huilen. Met name ’s nachts als de knijpbeweginkjes niet hebben geleid tot het getild worden uit zijn ledikantje rechtstreeks het bed van papa en mama in. Gillen kan hij ook en dat gaat nog een tandje harder. Hij test op die wijze graag de akoestiek van kleine ruimtes.

Hij heeft het afpakken van het speelgoed van Middelste tot een kunst verheven. Nu perfectioneert hij zijn act om er zo Angelic mogelijk bij te kijken.

Als je in de tafel met speelgoed gaat liggen kan je veel beter alles eruit gooien. Ook hier is het motto: kijk er zo schattig mogelijk bij en misschien kom je er dan mee weg. Het is trouwens een typisch voorbeeld van de pedagogisch matig verantwoorde situatie die we vaak met hem hebben: ‘we gaan het verbieden, maar we gaan er eerst even snel een foto van maken want het is zo grappig’. In dit geval had hij er papa mee om zijn vingertje gewonden.

Hij heeft ook absoluut geen boodschap aan het verbod op klimmen op tafel. Dat er op dat moment een bakje chips op tael stond was slechts een aangename bonus. En let op: de blik staat weer op Angelic

Ik ben “een tikkeltje” strenger in het handhaven van het verbod op het zitten op de rugleuning van de trip-trap. Dan neem ik niet de tijd om een foto te nemen voor ik hem met strenge toon op zijn billen maan.

Na een woedende huilbui levert me dat deze blik op. Als blikken konden doden was ik nu een hoopje as geweest.

maart 18, 2009 - Posted by | De Daltons |

8 reacties »

  1. Moeilijk he, opvoeden… Het is of ze weten dat als ze iets uitvreten wat niet mag en er dan héél lief bij kijken, ze er toch vaak mee weg komen.
    Onze Mandy is van hetzelfde laken en pak. De kast open trekken, even heel lief lachen en vervolgens alles eruit gooien. Boefje.
    Hoe moet je ze dan alles afleren wat niet mag??

    Reactie door Wieke | maart 18, 2009

  2. hier ook zo’n mormel. maar die dodelijke blik kan die van mij veel beter! en qua brullen: ken je die oorverdovende stilte die aan zo’n enorme krijs voorafgaat? die vind ik het ergst dat wachten op wat komen gaat.

    ff heel wat anders: Christy D. is bevallen van nr 4: een meisje. Ook nr 4…..

    Reactie door Corine | maart 18, 2009

  3. Wow, nummer 4! Feliciteer haar van me als je wil! We zijn wel een vruchtbaar kliekie zo he, bij elkaar.
    Nummer 4 is hier geen optie meer, Manlief heeft daar een stokje voor gestoken voordat het bij mij weer kon gaan kriebelen. Nou ja, dan maar 3 katten erbij. Proest!

    Reactie door repel | maart 18, 2009

  4. Ik ben helemaal sprakeloos van zijn angelieke cuteheid. Wow!

    Reactie door Cisca | maart 19, 2009

  5. Hij is lief 🙂

    Reactie door Barbara | maart 19, 2009

  6. Nou als hij Thomas wil afpakken van jouw middelste, daar helpt volgens mij geen enkele blik bij, hoe angelic ook.

    Reactie door Carla | maart 23, 2009

  7. Trouwens, het eerst een foto maken en vervolgens verbieden wil hier ook niet zo werken, gek he.

    Reactie door Carla | maart 23, 2009

  8. ACarla: klopt….en daarom hebben Middelste en hij ook A.L.T.I.J.D. mot….gek worden we ervan!

    Reactie door Repel | maart 23, 2009


Geef een reactie

