Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Verhuizen

Manlief was heel stellig: Mijn oma komt uit Groningen, dus ik wil terug naar Groningen.

Dat zijn oma helemaal niet uit Groningen komt hield me niet zo bezig. Ik was binnen een tel overtuigd, dus ik laadde mijn spulletjes op de buggy om te verhuizen.

We gingen het hele stuk door Omadorp (waar we blijkbaar woonden) lopen.

Na een poos kwam vriendin C aangefietst: door de crisis gaat het geld op de bank verdampen en gaat peutergym nooit meer door!

Precies op dat moment kwam Manlief aan, hij had geld gepind want het was pindag. Ik was laaiend: hoe had hij dat nou kunnen doen? Zometeen verdampt het! Het waren ook hele rare briefjes, en in zwart-wit.

Op dat moment word ik wakker omdat Middelste roept dat hij moet plassen. Ik kijk op de wekker, het is 6:13.

Met een raar gevoel sta ik op. Groningen, of all places.

maart 17, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

8 reacties »

  1. Ik denk al: geld verdampen en geen kleutergym meer? Daar kan niks van kloppen!

    Reactie door Carla | maart 17, 2009

  2. En, denk je dat je ooit naar het Groningse land gaat verhuizen? Ik geef je wel een tip mee… blijf ver uit de buurt van zijn familie! You never know! Soms is zelfs een provincie niet groot genoeg.

    Reactie door Claudia | maart 17, 2009

  3. Ehh, what’s wrong with Groningen??
    Raar he, dat je je soms nog zo goed kunt herinneren wat je gedroomd hebt en soms weet je het helemaal niet meer.

    Lekker wakker worden he, met een kleuter die moet plassen. Ik werd om 5:45 wakker gemaakt met “Mama, ik heb gepoehoept!!” Ik zal maar niet opschrijven wat ik dacht…

    Reactie door Wieke | maart 17, 2009

  4. Manlief is geboren en getogen in ons buurdorp. Eigenlijk is ons dorp al te ver weg, welhaast een emigratie! Dus nee, Groningen zal ‘m niet snel gaan worden!

    Reactie door repel | maart 17, 2009

  5. hahahahaha geweeeeeeeeldig!!

    Reactie door ilse | maart 17, 2009

  6. De meeste dromen zijn bedrog. Maarre 6.13, dat heet uitslapen na een paar erg korte nachtjes en een wekker die om 5 uur begint te blèren.

    Verhuizen met een buggy, hihi

    Reactie door Barbara | maart 17, 2009

  7. Moeizame tocht (alles gaat bepaald niet van ’n leien dakje), disappearing kleutergym (Middelste heeft het moeilijk), briefjes gaan in rook op (alle berichtgeving over bad times, waar of niet-waar)
    Wat een creatieve geest daar in the middle of the night van kan maken……

    Las vandaag een goed advies, met als hoofdlijn: Dingen zijn uiteindelijk alleen maar dingen.Erg vluchtig,vaak modisch en tijdgebonden. Over een jaar weet je vaak niet meer waarom je dat nou zo graag wou.
    Richt je in deze economisch verwarrende tijden op zaken die er voor jezelf echt toe doen.
    Das voor een ieder een beetje verschillend, maar te denken valt aan zaken als: vriendschap, vrijheid,gezondheid,relatie,zekerheid, rust, plezier, balans, enfin je snapt het wel.

    Vond het wel een wijs idee om daar energie in te steken. Is veeeeeeeel beter dan piekeren over wat er allemaal zou kunnen gebeuren….

    Reactie door o.o. | maart 17, 2009

  8. Hihi. Wat een mens toch allemaal verzint in zijn of haar onderbewustzijn…

    Reactie door Cisca | maart 19, 2009


Geef een reactie

