Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De Slowcooker in het echt

Feit 1: De slowcooker arriveerde deze week. In het echt vond ik hem er nog robuuster uitzien dan ik had gedacht. Ik ben ook meteen lid geworden van een (ja, het is zo triest als het klinkt) Slowcooker-recepten-forum en mijn Slowcooker Kookboek is deze woensdag binnen bij mijn boekhandel. Ik hou niet van halfslachtig, zeg maar.

Feit 2: Vandaag was weer eens een Manlief-loze zondag en ik zou wat leuks gaan doen met de ex van een neef van mijn man en haar zonen. Het leuke is dat haar Oudste de uitgerekende-datum-genoot is van Middelste.  (Ik geef nu iedereen eerst even de tijd om de (bloed)verbanden te leggen.) Uiteindelijk is Middelste meer dan drie weken eerder geboren dan haar oudste, maar ze horen toch nog steeds een beetje bij elkaar.

Conclusie: Deze dag was de vuurproef voor mijn Slowcooker. Wij gingen de hort op, hij moest mijn eten koken. ’s Ochtends vroeg vulde ik de Slowcooker met allerlei rauw spul voor een goulash. Nog najankend van het uiensnijden (is dat een werkwoord?) zette ik de timer op 9 uur op standje Low.  In het echt zaten de laurierbladen er echt in, ik was ze alleen voor de foto vergeten.

Wij hadden besloten naar de kinderboerderij te gaan. En, oh mijn god, wij waren niet de enigen. Wij hebben ons bezoek aan de geitjes moeten afleggen samen met die zesduizend andere dagjesmensen.  Om mijn jongens op de foto te krijgen zonder andere kindjes heb ik vijf kindjes moeten neerslaan en zestien andere met ellenbogenwerk moeten verhinderen dat hok in te klimmen waar ik de foto wilde nemen.

Voor het eerst sinds een hele lange tijd heb ik Middelste zien genieten. We hebben sowieso na de operatie van woensdag zijn stemmetje nauwelijks gehoord, maar eigenlijk tobben we al wat langer met hem. Het is niet helemaal pluis met Middelste. Maar onze paarden-, geiten-, koeien-, poezen-, hondenfluisteraar knapt helemaal op als hij bij diertjes is. En de kinderboerderij deed zijn werk: Middelste is weer terug. Hij is er weer. Nadat hij heel erg lang op zijn rug tussen de geitjes had gelegen en alle geitjes bij hem had laten liggen, over hem heen had laten lopen, zijn veters had laten opeten en zijn oorlelletje had laten schoonlikken, besloot hij dat…

…neusje-neusje op je buik liggen bij een volgroeide, uit de kluiten gewassen koe (!) precies datgene was dat hij nodig had. Wat moet die arme koe zich kapot geschrokken zijn van dat O.R.A.N.J.E. jasje…

…maar wat het ook is dat Middelste doet of heeft, ik weet het niet, maar ook met dit uit de kluiten gewassen beestje kon hij bij wijze van spreken lezen en schrijven.

En de uitgerekende-datum-genoten hebben het grootse deel van hun weg handje-in-handje afgelegd.

Toen we thuis kwamen werden we verwelkomd door de geuren uit de Slowcooker…

Middelste is weer blij…
Dag geslaagd…
Slowcooker geslaagd…
Oh mijn hemel wat hebben we lekker gegeten!

Maar de volgende keer toch liever ook met Manlief erbij, dan pas is het echt perfect. (Doe je voorzichtig vannacht, lief?)

maart 15, 2009 - Posted by | De Daltons, Repel | , ,

15 reacties »

  1. Dus de slowcooker was een succes?
    het lijkt me evengoed nog een hoop werk als ik al die ingredienten zie. En ik vind een blikje goulash ook erg lekker en een stuk makkelijker.
    Lusten jouw kinderen goulash? De mijne moeten het niet….

    Reactie door Wieke | maart 15, 2009

  2. Jongste heet ook wel “Poubelle”, da’s Frans voor vuilnisvat. Die Goulash met rijst ging er wel in en in en in en in en…

    Oudste was kieskeurig en dat is mijn les: wij eten goulash en we geven de boys alleen het vlees, want de smaak vond hij wel okay.

    En de slowcooker was inderdaad een SUCCES!!

    Reactie door repel | maart 15, 2009

  3. Ik denk toch dat je alle loglezers een echt sample moet geven ipv een virtueel sample. Dus…ipv een bbq binnenkort een groot feest met als maaltijd goulash uit de slowcooker? Past trouwens ook beter bij de tijd van het jaar 😉

    Reactie door Buuv | maart 15, 2009

  4. Ik had makkelijk mee kunnen gaan, er is hier niks gebeurd.
    Jammer dat ik het heb moeten missen.

    Slaap zacht en tot morgen xxxx

    Reactie door manlief | maart 15, 2009

  5. Als je mee was gegaan was er vast weer een C1000 tot op de grond afgefikt, je bent een White Cloud…

    Meer dan gisteren en toch voorzichtig doen jij!

    Reactie door repel | maart 15, 2009

  6. Ok, ik moet dus echt aan de slowcooker… Alstublieft nog wat meer recepten/recensies de komende weken!

    Reactie door Cisca | maart 15, 2009

  7. Heb even heerlijk bij zitten lezen hier.
    Och, de kleine in zijn sinterklaaspyama….heerlijk!

    Ik had nog nooit van een slowcooker gehoord, kijk ook zelden tv dus vandaar.
    Maar lijkt me heel handig, zeker voor iemand als ik.
    Tegen de avond zit ik er doorheen en komt er van koken niet veel meer.
    Als ik het ’s morgens in de pan kan gooien en ’s avonds gaar eruit kan halen – ideaal!!

    Moet alleen even verzinnen hoe ik dat oplos met het vlees.
    De helft van ons is vegetarisch…

    Reactie door Marleen | maart 15, 2009

  8. Ik heb nog eens gekeken op de website van de leverancier van de slow cooker, maar de link naar de recepten werkt niet meer. Kun je me jouw link geven? Het lijkt me wel wat, zo’n ding. Wel een beetje prijzig…

    Reactie door Wieke | maart 16, 2009

  9. Begrijp ik hieruit dat ik morgen bij jou kan aanschuiven?? Ben een grote eter hoor 😛

    Reactie door Barbara | maart 16, 2009

  10. Meer van dit soort logjes en ik ga binnenkort ook aan de slowcooker!

    Reactie door Carla | maart 17, 2009

  11. Haha, wellicht dat ik dan commissie ga vragen aan de leverancier! Ze doen goeie zaken zo! Morgen ga ik mijn receptenboekje ophalen bij de boekhandel. Ik ben benieuwd!

    Reactie door repel | maart 17, 2009

  12. Kun je vertellen welk merk en type slowcooker je hebt gekocht en welk kookboek?
    groetjes, Marijke

    Reactie door Marijke | oktober 2, 2009

  13. ik heb de crock-pot SCVi600bs-1: nieuwe versies kan je hier vinden:
    http://www.jardenstore.com/index.aspx?BrandId=492

    Reactie door repel | oktober 2, 2009

  14. De slowcooker kun je voor 25 Pond (= 26,75 Euro) bestellen bij Marks and Spencers, on-line.

    Reactie door Gerda | oktober 19, 2009

  15. Yes , maar dan zit er wel zo’n Engelse stekker aan…

    Reactie door Anoniem | augustus 29, 2011


Geef een reactie

