Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Een dikke pluim!

Oudste kwam thuis met een werkje van school. Hij had zeven woorden met een p moeten verzinnen en hij had deze woorden met schrijfletters moeten opschrijven.

Er stond een mooie krul van de juf op zijn werkje. Oudste had zeven goede woorden verzonnen en hij had ze correct gespeld heel netjes opgeschreven.

Ik keek naar de woorden. Het eerste woord dat hij had verzonnen was poep, in keurige schrijfletters. Plas was niet direct het tweede woord (want dat was papa), maar het stond wel in het lijstje.

Oudste vertrouwde mij toe dat pies hem ook te binnen was geschoten, maar dat hij dat niet had durven opschrijven.

Een foutloos werkje in een schitterend handschrift en ook nog gevoel voor wat wel en wat niet kan. Wat mij betreft is het aan alle kanten goed! Een prima perfecte pluim!

9+

maart 13, 2009 - Posted by | De Daltons | ,

7 reacties »

  1. Leuk hè die werkjes, helemaal als ze zo netjes geschreven zijn. Daan kwam ook al weer met een hele stapel schoolvlijt thuis 🙂 Hmmm, die p’s die zijn hier ook in trek, niet alleen de poep en pies maar ook pizza pannenkoeken en pasta en niet te vergeten, patat.

    Reactie door Barbara | maart 13, 2009

  2. Hmm poep, plas, pizza, pannenkoeken, pasta, patat en papa, dan kom je al snel aan de 7. Ik vind het bijzonder knap voor zo’n jong ventje.

    Reactie door Carla | maart 13, 2009

  3. Haha, zijn lijstje was: poep, papa, piet, paard, plas, paal, pap.
    Pies durfde hij niet. Ik dacht een lolletje te maken en ik vroeg hem met een knipoog waarom hij geen piemel had geschreven. Toen wees hij me terecht met de woorden dat het voor school was en dat het wel netjes moest blijven. Toen Middelste in de gaten had dat hem om vieze woorden roepen ging, stond hij op en riep hij heel hard ‘kak’. Daar kon Oudste dan wel weer heel hard om lachen. Ik begrijp niet zo goed waarom ik niet grappig was 😉

    Reactie door repel | maart 13, 2009

  4. Maar dat is met een K hoor 😛

    Reactie door Barbara | maart 14, 2009

  5. Ik moest al lachen om het logje. Poep en plas, dat doet het altijd goed bij mij.

    Maar dan nu die reactie van jou. Haha.
    Kak vind ik blijkbaar ook altijd leuk.

    Reactie door Cisca | maart 14, 2009

  6. Hahahahahahahaa!

    Reactie door Toetje | maart 16, 2009

  7. reken maar dat de hele klas poep en plas heeft opgeschreven!

    Reactie door ilse | maart 16, 2009


Geef een reactie

