Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Oh Mike, it’s amazing!

Ik heb best vaak wel eens iets gekocht met de intentie het héél vaak te gaan gebruiken omdat het mijn leven zó veel makkelijker of beter zou maken of omdat het mij zoveel mooier of slanker zou maken. “Wacht maar af”, zei ik dan tegen Manlief, “dit is helemaal ideaal. Dit ga ik ècht gebruiken!”

En in alle gevallen een enkele keer verdween dat product zelden of niet gebruikt in een stoffige hoek en uiteindelijk bij het vuil of gaf ik het aan een vriendin.  Want nooit soms voldeed een dergelijk product niet aan de verwachtingen of werd ik met het product niet gelukkiger of mooier dan ik al was. Zo is bijvoorbeeld de Magic Bullet bij ons niet meer in gebruik en is mijn step apparaat naar een vriendin verhuisd.

Ik kan met de hand op het hart naar waarheid zeggen dat ik nog nooit iets bij tell-sell heb gekocht, maar dat komt alleen maar omdat die spullen alleen bij die toko te koop zijn en niet in de winkel. Ze overtuigen me namelijk wel altijd. Ja, denk ik dan, dit is het helemaal! Zonder deze concealer/magische afslankcrème/superkoker-mixer-hakker/verfroller is mijn leven ellende! Met dit product word ik gelukkig! Zodra tell-sell een winkel opent ben ik bankroet, dat weet ik zeker. Dan moet Manlief mijn creditcard doorknippen.

Soms echter, blijkt een gadget per ongeluk wel een hele goede koop. De elektrische vliegenmepper bijvoorbeeld is een doorslaand succes evenals de spinnenvanger. En de onlangs aangekochte elektrische luizenkam omdat we voor een tweede maal met een invasie kampten is misschien wel de beste aankoop van het millennium geweest.

Mijn laatste project is iets dat een Crock Pot heet, oftewel een Slow Cooker. Dit is niet nieuw; het is al heel lang een populair ding in de Angelsaksische wereld.  Zoek maar eens op internet. Wij kennen het in Nederland alleen nog niet.
Wat is het? Het is letterlijk een Slow Cooker. Je gooit ’s ochtends de ingrediënten erin en 8 of 10 uur later is het klaar. Je stooft je gerecht heel langzaam gaar. Hachee, draadjesvlees, stoofpotje, soep, ….het internet staat stijf met recepten.

Ik denk crèchedagen.
Ik denk peutergym en pas kwart voor zes thuiskomen.
Ik denk de hele zondag de deur uit en ’s avonds staat het eten klaar.

Manlief ziet de bui alweer hangen is sceptisch. “Na drie keer iets maken zal dat ding ook niet meer gebruikt worden!”

Maar deze keer kon ik triomfantelijk antwoorden: “Ik zweer je plechtig dat hij minimaal 5 keer gebruikt gaat worden. En na 5 keer gebruiken heb ik de 5 keer pizza halen wat we anders 100% zeker weten gedaan zouden hebben er al uit!”

Ik heb niet de illusie dat ik het ding 3 keer per week ga gebruiken. Maar eerlijk is eerlijk: ik gebruik mijn frituurpan ook niet drie keer per week en toch ben ik blij dat ik hem heb!

Hij gaat deze week besteld worden. Als het een succes is volgt volgende week (sprak ze optimistisch zonder enig idee van de levertijd te hebben) een logje en als het geen succes is horen jullie er N.O.O.I.T. meer wat over. Zo ben ik  dan ook wel weer.

maart 8, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel | ,

13 reacties »

  1. Ben heel benieuwd!! Mijn neef in Canada zweert erbij en gebruikt hem bijna dagelijks.
    Waar heb je hem in Nederland besteld?

    Reactie door Wieke | maart 8, 2009

  2. Ehh, daar zit ook weer een stekker aan denk ik zo??

    Reactie door Wieke | maart 8, 2009

  3. Wieke, ik heb ‘m hier besteld:

    http://www.witgoedvink.nl/witgoedvinkweb/SLOWCOOKERS.htm

    Ik heb ontdekt dat er in nl niet zo gek veel winkels zijn waar je ze kan kopen. Er is ook nog een handjevol zaken in Belgie die ze hebben, maar al met al is het verre van rage hier. Ik heb voor deze gekozen. Gebaseerd op een beetje speuren en een beetje onderbuikgevoel.

    Ben blij te horen dat je neef erbij zweert! En hihi, yep….met stekker!

    Reactie door repel | maart 8, 2009

  4. 🙂

    Reactie door Corine | maart 8, 2009

  5. nooit van gehoord!
    wel zag ik laatst iets op tv dat me heel handig leek…een soort oventje waar je
    van álles heeeeeeel snel in kan koken; zonder vet enzo. leek me ook ideaal…hihih8i

    Maargoed dat ze hier niet leveren….want ik weet ook hoe ik ben;
    zeker als de prijs me meevalt!

    ben benieuwd of hier over oooooit nog eens een logje verschijnt…hihihih
    maar in iedergeval; eetsmekelijk voor ‘straks’.

    Reactie door marieke | maart 8, 2009

  6. Vast een goede keus, Pete & Andrea hebben hetzelfde merk, en daar zijn er plenty van in de superstores!

    Reactie door Wieke | maart 9, 2009

  7. maar laat je zo’n ding dan de hele dag aanstaan terwijl je niet thuis bent?
    is dat wel brandveilig?
    wat zou een brandweerman daarvan zeggen?? 🙂

    Reactie door ilse | maart 9, 2009

  8. Hier zijn die dingen enorm populair, ik kreeg toevallig gister op mijn logje ook weer de suggestie om er een te kopen.
    Dus ben benieuwd naar je recensie. En recepten. Dus kom maar op!

    Reactie door Cisca | maart 10, 2009

  9. Oh oh, er komt zo’n belofte maak schuld gevoel opborrelen!
    Maar eigenlijk ben ik erg blij met de positieve reacties uit de Angelsaksische wereld!

    Reactie door repel | maart 10, 2009

  10. Ow dat lijkt mij nou ook een ideaal ding. Ben benieuwd naar je belevenissen met dat ding. Ook negatief. Heerlijk een keer thuiskomen en het eten is al klaar en ook IK kan aanschuiven aan tafel. Is het echt het einde van de wereld voor de werkende moeder???

    Reactie door Barbara | maart 10, 2009

  11. Het lijkt hier wel tell-sell 🙂 Als die echt zo goed is als dat die hier wordt aangeprezen misschien zeg ik dan wel vaarwel tegen mijn eigen stoofpan. Ookal is het principe natuurlijk hetzelfde. Je moet het gewoon een dag van te voren klaar maken.

    Reactie door Claudia | maart 11, 2009

  12. Oh er gaat dus toch een stekker in het stopcontact, de hele dag terwijl je niet thuis bent? Ik wilde al roepen dat het me zo handig leek, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor.

    Reactie door Carla | maart 12, 2009

  13. Ik heb er ook een, maar gebruik hem alleen op mijn vrije dagen… Ik durf het nl. niet aan om (langere tijd) weg te gaan terwijl hij aanstaat. (voor een boodschapje ga ik de deur wel uit, maar niet om de hele dag te gaan werken bijv.) Sowieso is de voorbereidingstijd s morgens al gauw een uur, dat zie ik me niet doen voordat ik naar het werk ga.

    Maar goed, ik heb hem nu een jaar en ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik meer dan 5 x gebruikt heb. Vooral stifado (Griekse rundvleesschotel) is hier favoriet. Morgen krijgen we een gast aan tafel en ben ik vrij, dus dan zet ik hem weer eens op de aanrecht. Je hebt wel een plank van een keukenkast nodig om het ding op te bergen. Hij is nogal groot nl. Maar toch vind ik hem de aanschaf waard.

    Reactie door Maike | oktober 11, 2010


Geef een reactie

