Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

ik wist het wel…wij hebben er te veel…

Ik las op de log van een van mijn internetvriendinnetjes dat ze had gelezen dat een gemiddeld gezin wel 60 apparaten met een stekker kan bezitten en huishoudens met oudere kinderen wel 80. Zij kon zich niet voorstellen dat ze er zoveel heeft en heeft de apparaten opgesomd die ze in huis heeft. En verhip, ze kwam inderdaad op bijna 60. Het was een leuk logje!

Ik daarentegen kan me niet voorstellen dat ik er maar zo weinig heb als 60 en ga en plein public, zonder vals te spelen ***live*** al typend tellen met de hulp van Manlief en Oudste, en ik weet nu al dat ik me H.E.L.E.M.A.A.L. K.A.P.O.T. G.A. S.C.H.A.M.E.N. voor de hoeveelheid:

1 telefoon
1 antwoordapparaat
1 oplaadbare batterijen lader
4 tv’s (al dan niet erg oud)
4 dvd spelers (al dan niet in gebruik)
1 video-recorder (die blijft al vertrekt de rest)
1 tele2-voetbal-eredivisie-alle-wedstrijden-zien-kastje
1 digi-kabel-kastje-wij-kijken-alleen-nog-maar-dora
3 radio-CD-speler’s
1 Boxenset voor de iPod
1 iPod
1 digitaal fotolijstje
1 setje donkere wilgentakken met kleine lampjes voor de donkere dagen
1 setje lichte wilgentakken met kleine lampjes voor de lichte dagen
2 setjes lichtjes voor de kerstboom
1 setje lichtjes voor aan het keukenraam tijdens de kerst
1 verlicht mini-kerstboompje voor op de kamer van Oudste tijdens kerst

1 waterkoker
1 senseo apparaat
1 nespresso apparaat
1 broodrooster
1 tosti-ijzer
1 mixer
1 staafmixer
1 gourmetset
1 frituurpan
1 elektrische koelbox (met stekker voor in de auto I.D.E.A.A.L. deze geef ik als laatste op!)
1 beertender
2 koelkasten (klinkt raar, maar zo was het leuk in onze keuken)
1 vriezer
1 vaatwasser
1 oven
1 campingoven
1 vriezer
1 magnetron
1 afzuigkap
1 kookplaat
1 keukenboiler (dan hoeft het warme water niet 2 verdiepingen af te leggen)

1 combiketel
1 wasmachine
1 droger
1 strijkbout
1 verrijdbare airco
2 ventilatoren (van die tafelmodel-dingen)

1 stofzuiger
1 kruimeldief

2 computers
2 laptops
2 externe harde schijven (tsja, je zal maar houden van foto’s maken)
1 printer
1 thuis-pieper-van-werk
1 lamineerapparaat (spreek dit maar eens uit op zijn Leids!)
1 modem (voor die laptops, dus)
1 Wii
1 Wii-controller-oplaad-unit
1 PS2
1 PSP
1 Nintendo DS
4 mobiele telefoons
2 fotocamera’s met oplaadbare batterijen
1 videocamera
1 TomTom (uiteindelijk het enige onmisbare item)

3 wekkers (haat, haat, haat)
1 babyfoon- deel ontvanger
1 babyfoon- deel zender
6 nachtlampjes
2 waaklampjes
1 föhn
1 hair-streightener
1 elektrisch scheerapparaat
1 Epilady
2 elektrische tandenborstels
1 tondeuse

2 boormachines (waarvan 1 pneumatisch)
1 decoupeerzaag
1 dremel
1 accuboormachine
1 cirkelzaag
1 hogedrukspuit
1 luchtcompressor

2 oplaadbare elektrische kinder-auto’tjes

En inderdaad, ik schaam me dood. We tellen meer dan 100. Oh dear…

En oh jee, het zou zomaar zo kunnen zijn dat mijn inboedelverzekering erg blij zou wezen met dit lijstje! (Meneer de verzekering, zoek maar onder “repel”, dan vind je me wel!)

maart 7, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Repel |

11 reacties »

  1. jeetje, ik dacht eerlijk gezegd ook; 60? zoveel?
    maar nu ik jouw lijstje zie…….denk ik eigenlijk ook wel dat we ruimmmmmmmm over de 60 zitten….heeeeeeeeeeel ruim!

    wat een luxe eigenlijk allemaal, he?
    vaak sta je er niet eens bij stil!

    fijn weekend!

    Reactie door marieke | maart 7, 2009

  2. ik denk dat ik de 60 net niet of net wel ga halen; wij hebben minder, maar ook meer dan ik dacht! Best goed om daar eens over na te denken….

    Reactie door Corine | maart 7, 2009

  3. Aj…. Ik denk dat wij ook makkelijk in jullie buurt komen. Zal voor de grap ook eens gaan tellen.

    Reactie door Ellen | maart 7, 2009

  4. Ja maar je boormachine etc moet je toch niet meetellen in een huishouden tenzij je dagelijks drijgt met vingers afzagen, kiezen deskundig uitboren en voetjes vasttimmeren zodat ze niet meer stampen. Het heeft wel een stekker zoals heel veel dingen maar dat wil toch niet altijd zeggen dat die ook ingeplugd zijn, of zie ik dat nu verkeerd? Hoe dan ook, voor de verzekering heb je al vast de lijst der lijsten. Verder zou ik denken…so what! Moeten ze maar niet overal een stekker aanmaken en heb je wel eens geteld hoeveel apparaten je in huis hebt die wel een standby knop hebben maar niet fysiek uitkunnen?

    Reactie door Claudia | maart 8, 2009

  5. Chips, ik heb de nachtlampjes niet meegeteld en inderdaad, de babyfoon heeft een zender èn ontvanger 😮 En ik heb niet eens de melkmachine meegeteld, de koeltank, de dieseloliepomp, de waterpomp en compressor nr. 2 en ow, Kim heeft ook nog een lampje mèt stekker naast de commode hangen. Ben ook de kerstverlichting en de gezellige-korte-dagen-lange-avonden-lampetakken vergeten :S

    Maarrrr, tel eens dat wat geen stekker maar een aan/uit knopje of batterijen heeft, je plafonieres, rookmelders (zijn er ook een stuk of 6)

    Wat komt er van ons terecht als we ooit in de rimboe zonder stroom gedropt worden……… Heb jij een boek hoe-overleef-ik-zonder-stroom??? Ik wil wel een kopietje

    Reactie door Barbara | maart 8, 2009

  6. Dat is allemaal wel interessant, maar what’s the point??
    En waarom zou je je moeten schamen voor dingen die het leven makkelijker maken?
    Ik moet er toch niet aan denken dat ik (zoals mijn oma) de was met de hand moet doen en de kamer met een bezem schoon moet houden (om over al het andere nog maar niet eens te praten).
    Door al die apparaten ben je tenminste niet de hele dag aan het poetsen en heb je tijd om buiten de deur te werken.
    Dus hoe meer apparaten, des te meer arbeidsparticipatie van de dames, dus des te meer emancipatie??
    Het is maar een ideetje hoor…

    Reactie door Wieke | maart 8, 2009

  7. Geweldig logje!!!

    Ik weet dat wij er achter kwamen toen we naar de VS verhuisden, omdat ze hier andere stopcontacten en stekkers hebben. En we moesten dus alles vervangen. Daarom zal ik nu misschien de 60 nog niet halen…Maar veel dingen heb ik wel!

    Reactie door Cisca | maart 8, 2009

  8. Ha ha, wat een diverse reacties!

    @Claudia: het punt was niet de spullen die dagelijks stroom vreten, maar sec wat je bezit. Enneh…voor het logje minder leuk, maar in het echt hebben wij zo’n, tja hoe noem je dat, zo’n ‘geindexeerde’ inboedelverzekering, die hoeven geen lijstje, hihi

    @Wieke: zo had ik er nog niet bij stilgestaan! Wat leuk! Ik keek er meer naar in de zin van “wat hebben wij veel “gadgets” in huis”.

    @Barbara: Bij de eerste de beste stroomstoring zijn wij hulpeloos verloren!

    Reactie door repel | maart 8, 2009

  9. haha geweldig!!
    ik ga van de week ook eens tellen
    ik denk dat ik me ook kapot ga schamen

    Reactie door ilse | maart 8, 2009

  10. Repel, wij beschikken over de luxe van een aansluiting voor een agregraat en als agrariër komen wij bij de eerste de beste stroomstoring gelukkig als een van de eerste in aanmerking voor zo’n agregraat en hoewel het nooit voldoende zou zijn voor mijn complete huishouding, een radiootje zal ie vast wel trekken en dankzij die hopeloos verouderde rot gaskachels, blijft het in elk geval lekker warm. Kim krijgt de borst dus ook die zal niet verhongeren en voor de rest, bbq-en op kolen is ook heeeeel gezellig 😛

    Reactie door Barbara | maart 10, 2009

  11. Ik begin er niet eens aan om die van ons te tellen. Ik verwacht dat we ook ver over de 60 heen komen.

    Reactie door Carla | maart 12, 2009


Geef een reactie

