Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Ik moet je wat vertellen, niet boos worden he?

Lieve Lewis,

He, ik moet je wat vertellen. Er komen twee van die mormels aan. Zo van die hele kleine. Ja, precies die, die altijd maar spelen en rennen en stuiteren en in je staart gaan hangen en zo, die ja. Maar weet je, Lewis, daarom nam ik de twee broers samen, dat ze dat soort ongein alleen bij elkaar gaan uithalen en met onze gordijnen en onze grote teen die uit het bed steekt en dus niet bij jou. Dat ze jou een beetje met rust laten, snap je. En dan beloof ik dat wij jou aandacht blijven geven. Waarom we ze nemen? Tsja, dat heeft met van die rare mensen-gevoelens te maken, dat we weten hoe het voelt toen Morse dood ging en dat we nadenken over hoe het zal zijn als, nou ja, als jij….Wat zeg je? Wie is Morse? Je weet wel, je broer! Die nagel aan je doodskist. Degene die altijd meer aandacht kreeg dan jij. Oh, dat weet je niet meer. En als jij wat? …nou ja, als jij…oh, daar kan je je niks bij voorstellen? Nee, dat snap ik wel eigenlijk.

He maar Lewis, we zijn er nog niet. Ik moet je nog wat vertellen, maar nu niet boos worden he! Weet je. We kregen een verzoekje. Die mormels hebben een moeder en die moeder die ligt niet zo goed waar ze nu woont. Ze wordt gepest en weggevochten. En ze hebben ons gevraagd of wij haar willen opnemen.  Of jij dat niet erg zou vinden. En eigenlijk Lewis, eigenlijk denk ik dat het wel kan. Ze is lief. Jij gaat je plekje niet meer verliezen bij ons. Dus eigenlijk Lewis, hoop ik dat je een beetje lief voor haar bent. En weet je, ze kan er ook voor zorgen dat die mormels een beetje in het gareel blijven. Ons huis is groot geneog. Ons bed blijft jouw bed. Zij mag het bed van Middelste hebben. Dat wil hij heel graag en jij ligt daar toch nooit. Er zijn zoveel kamertjes hier thuis en zoveel fijne plekjes, dat past makkelijk! En als het klikt tussen jou en haar is ons bed ook groot genoeg. Er passen ’s ochtends toch ook drie van die mensenkinderen bij.

En weet je Lewis, mocht het nou echt, echt niet lukken (maar wel eerlijk proberen he!) dan mag ze naar het overbuurmeisje waar jij zo dol op bent. Dat hebben we al als back-up een beetje geregeld. Ja die ja, die lieve die jou altijd zo goed verzorgd als wij op vakantie zijn. Wat, ben je nu weer jaloers? Zij wel en jij niet? Nou, ze mag ook bij ons blijven hoor! Ja, ik wil dat graag. Wat zeg je? Ja, die mormels blijven sowieso.

En ik ga heel erg hard mijn best doen dat jij en zij het ook heel erg naar jullie zin gaan hebben. Ik heb me heel erg voorgenomen dat het goed zal gaan, daar gaan we voor zorgen. En ja Lewis, ik blijf je meer knuffelen dan voorheen. Ja heus, beloofd is beloofd.

Wat zeg je? Oh sorry, natuurlijk krijg je nu eten, sorry dat ik begon te praten op jouw lege maag.

maart 3, 2009 - Posted by | Levende Have | ,

7 reacties »

  1. eeee…. lees ik dat goed? Van 2 naar 1 naar 4? Bloody: jij bent een échte liefhebber! Nou zijn het ook wel droppies, dat geef ik geheel toe.

    Reactie door Corine | maart 3, 2009

  2. Arme, arme, arme Lewis, die krijgt er potdorie gewoon een heel gezin bij 😉 3 voor de prijs van 2

    Wanneer komen ze?

    Reactie door Barbara | maart 4, 2009

  3. komt helemaal goed!

    Reactie door ilse | maart 4, 2009

  4. 20 maart gaan we ze halen….nog zestien nachtjes slapen….

    Reactie door repel | maart 4, 2009

  5. O.o.: Zeg maar tegen Lewis dat ze “a real beauty” is. Zegt o.o.
    Lewis: I know. Moeten die nieuwkomers nog maar proberen te evenaren. Heb je die snorharen gezien en die ogen: QUEEN OF THE HOUSE!

    Reactie door o.o. | maart 4, 2009

  6. Ik hoop van harte dat het goed gaat!
    Maar ja, katten laten zich niet erg sturen volgens mij…

    Reactie door Wieke | maart 5, 2009

  7. Joehoe!!! Dan moet Lewis nog maar even genieten van alle aandacht die hij van jullie krijgt! En de vrijheid die hij heeft in zijn eigen huis. Spannend!!!

    Reactie door Cisca | maart 6, 2009


Geef een reactie

