Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

To Wii or not to Wii

Een nieuw Wii-kend, ik ben alleen met de kinderen. Oudste heeft zijn judopak omgeruild voor de Wii-console en speelt met Middelste Wii Carnival. Gisteren wist Middelste nog niet hoe het moest en wapperde hij maar wat met de controller die niet aan stond. Oudste stond achter hem de echte gebaren te maken en liet zijn broertje in de waan dat hij aan het winnen was. Dat is pas broederschap! Ook al houd ik niet van dat Wii-geval, van dit tafereel kon ik intens genieten. En vandaag kan Middelste het echt en blijkt hij er absoluut niet slecht in te zijn. Hij stuitert van blijdschap. (“Middelste, je stuitert weer!”  “Ik heet Teigetje, hoor!”)

Een nieuw Wii-kend, een nieuw virus. Jongste wordt met de minuut zieker en hij gloeit op als een terraswarmer. Zijn adem ruikt naar koorts. Hij ruikt eigenlijk compleet naar koorts uit elke porie. Tsja, hij was per slot van rekening alweer vier hele dagen koortsvrij geweest, het was alweer de hoogste tijd! Hij eet niet, hij drinkt niet. Wel heeft hij koorts en diarree. Maar ziek als hij is heeft hij ook Wii-zin. Een virus moet namelijk van heel goede huize komen wil het hem ervan weerhouden met zijn broers mee te willen Wii’en.

En ook al zal die hele Wii mij aan-mijn-u-weet-wel-roesten, ook van dit tafereeltje kan ik genieten. Hij is namelijk tijdelijk iets minder zielig. En zolang hij met 250 mg paracetamol in zijn billetjes nog in staat is te Wii’en maak ik me nog niet al te veel zorgen.

In eerste instantie nog even met de verkante-keer naar voren…

Maar even later speelt hij net zo volleerd voor spek-en-bonen achter de Wii als Middelste gisteren.

februari 28, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons | ,

3 reacties »

  1. Heel veel sterkte! het valt niet altijd mee, met 3 kinderen alleen, zeker niet als er eentje ziek is. Maar inderdaad, een paracetamolletje doet soms wonderen.
    Gelukkig dat ze Wii-en allemaal leuk vinden, dat houdt het gezellig.

    Reactie door Wieke | februari 28, 2009

  2. Niet weer he? mén; hangt er bij jullie een bordje op de deur:’virussen en bacterien, hier naar binnen’? Gelukkig maar dat die K- WII hem iig afleidt….

    Reactie door Corine | maart 1, 2009

  3. nee he, is hij weer ziek? potverdikkie, het zit het mannetje ook niet mee
    maar de foto’s van hem met speen en wii (wat een contrast) zijn super!

    beterschap voor de kleine man!

    Reactie door ilse | maart 2, 2009


Geef een reactie

