Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Aces up

Ik ben dol op hele kleine kinderen. Ook al voordat ik ze zelf had. Ik geniet van de fase waar Middelste en Jongste in zitten. Jongste die dah-daaaaah zwaait tegen iedereen die een jas aantrekt en ontdekt heeft dat hij ook als een gans kan lopen met zijn armen naar achteren. Middelste met z’n lieve kromme zinnetjes: “mag ik nog een eentje?” als hij nog een koekje wil en zijn “jij mag niet pesten op mij” tegen Oudste.

Vroeger had ik niet zo veel met jongetjes van 7. Die vielen buiten de ach-wat-schattig categorie en ik zag ze eigenlijk alleen maar schreeuwen en schoppen en irritant doen in het winkelcentrum. Pas nu ik er zelf eentje heb van 7 weet ik hoe leuk het is om grotere kinderen te hebben. Ik vind Oudste al een hele vent, al is hij soms nog aandoenlijk klein. ” Mama wat is een bh?” vraagt hij dan en als ik het heb uitgelegd: “wat is bungelen?”

Maar wat is het leuk om een grote vent van 7 te hebben. Wat is het leuk om hem groter te zien worden en ook om een stukje los te laten. Dat ik stiekem 50 meter achterblijf en hem alleen laat oversteken. Oh, ik kan die auto’s wel schoppen die doorrijden terwijl er een ventje alleen bij de zebra staat te wachten. En als hij dan veilig zelf aan de overkant is gekomen en het helemaal goed heeft gedaan, kijkt hij achterom met een trotse blik. Hij kan alleen oversteken. In het klaslokaal laat hij nog wat werkjes aan mij zien. Wat is dit, roep ik verbaasd als ik de rekensommen zie. “Nou, gewoon”, zegt hij schouderophalend. De juf vult aan: ” hij vroeg of hij moeilijke sommen mocht doen.”

Wat is het leuk om een grote zoon te zien met zijn vader. Vaders doen hele andere dingen met hun zonen dan moeders. En wat vind ik het leuk dat te zien. Dat ze samen voetbal kijken en dat Oudste aan zijn vader vraagt: ” dat was toch buiten spel, toch, papa?”

Maar dat Oudste papa heeft zien pokeren op de computer en dat Manlief het aan hem heeft uitgelegd zodanig dat Oudste nu zelfstandig achter de computer zit te pokeren en af en toe termen als fold verzucht, vind ik dan net weer iets te ver gaan.

poker-cards1

februari 13, 2009 - Posted by | De Daltons | ,

5 reacties »

  1. Dit is een hele mooie, Repel……..

    Reactie door o.o. | februari 14, 2009

  2. ik heb dat net als jij
    vroeger vond ik jongens van die leeftijd verre van schattig
    maar nu rutger 7 is (bijna 8!) vind ik het geweldig
    maar pokeren.. nee dat gaat mij ook te ver

    Reactie door ilse | februari 14, 2009

  3. Wie is er beter, papa of zoonlief??

    Reactie door Barbara | februari 14, 2009

  4. @.. haha alles wat hij meer haalt dan een 6.. ik heb het onthouden hoor 🙂
    maar dit is gewoon een oefening van een week, daarna is hij een weekje gewoon aan het werk en daarna 8 weken cursus.. zal hem die 8 weken vaak herinneren aan het motto van de brandweer haha

    Reactie door ilse | februari 14, 2009

  5. Elke leeftijd heeft z’n charmes, al moet ik die van tieners nog ontdekken ;-). Hoewel, ik moet zeggen, toen onze oudste 5-6 jaar was, was er weinig schattigs aan. Heel brutaal en tegendraads. Pas met 7 werd dat wat minder.

    Reactie door Carla | februari 14, 2009


Geef een reactie

