Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

In blijde afwachting

Als Lewis er niet was geweest zou de dood van Morse nóg harder zijn aangekomen. Ik mis Morse nog elke dag even erg, maar er loopt nog een lieve poezel rond die me blij maakt. En dat verzacht.

Dus toen bedacht ik me ineens: En wat nu als Lewis wat overkomt? Dan is er niets meer! Ik denk niet dat ik dat aankan!

Ik begon te flirten met het idee van een katje erbij. Een katje voor de overlap. Dat ik me niet onverhoopt in een katloos huis zou bevinden op een slechte dag. En wat begon met flirten is geëindigd in een love affair. En zoals iedereen weet: daar komen kleintjes van!

Ik ga eens een keer niet voor de asielkat, niet voor de herplaatser en niet voor de schattige lieve loser. Ongekend voor mij! Bij wijze van hoge uitzondering ga ik voor iets dat ik helemaal naar wens zelluf heb uitgekozen!

De Maine Coon. Een kat uitermate geschikt voor de allergische mens. Lees en geniet:

  • Maine coons originally come from the state of Maine, USA. they are America’s oldest breed of native cat.
  • Maine Coons are the biggest breed of domestic cat. Females can weigh from 12lbs to 16lbs and males can weigh up to 20lbs. Neutered and speyed cats will weigh more than the working breeding studs and queens.
  • A Maine Coon will take up to four years to fully mature.
  • They can grow to the size of a small to medium terrier dog.
  • The breed is classed as a semi-longhair.
  • Maine Coons are recommended as suitable pets for allergy sufferers as their heavy waterproof coats do not shed as much dander as other breeds. (see allergy news).
  • There are a total of 64 different colour combinations including with or without white. the only colours not available are solid brown and Himalayan points.
  • Maine Coons are very intelligent and can be trained to recognise commands (within feline parameters).
  • Maine Coons are quite vocal with a wide range of “chirrups”, “meows” and a full throated purr.
  • Maine Coons love water (one owner thought the cat had fallen into the bath they were enjoying .. until it was repeated again and again with a variety of dives and splashes!!).
  • They have been called “America’s Gentle Giant” and “The Tail With The Cat Attached”.
  • One Maine Coon is never enough …. you have been warned!!
    ******************************************************
  • Er is dus een nestje. Pa heeft een stamboom (en negatief getest op allerlei enge ziektes), Ma is wel een Maine Coon, maar heeft geen stamboom. De kittens zijn dus betaalbaar. (Ik was namelijk sowieso al niet van plan om shows af te lopen of te gaan fokken. Mijn hemel, nee!)
    Er zijn nog twee katertjes. Komende week hebben andere mensen eerste keuze hebben en dan mogen wij het andere katertje.

    Ze zijn geboren op 13 januari. Een dag na het overlijden van Morse. Ik vind het een mooi idee. Morse is me niet komen plagen in mijn dromen sinds de beslissing is gevallen, dus ik denk dat hij het er mee eens is aan de andere kant van de regenboogbrug.

    Without further ado: Pa, Ma en de twee kereltjes waar wij er eentje van mogen krijgen!

    februari 10, 2009 - Posted by | Levende Have |

    13 reacties »

    1. AHHHHHHH Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

      Reactie door Lia en kattenbende | februari 10, 2009

    2. Gefeliciteerd!!
      Wat een mooie zeg!
      Zo zacht van kleur, ik vind ze super
      Ze lijken veel op mekaar, welke gaat het worden?
      En weer een kereltje he?

      Geniet er maar lekker van meid
      Wanneer mag hij bij jou thuis komen wonen?

      Reactie door Marleen | februari 10, 2009

    3. Leuk man! een vriendin van mij (niet van oorsprong een echte kattenfan) heeft er 2 en die zijn geweldig. Ook geweldig groot, btw.
      kijk maar ff via mijn vrienden op hyves; vriendin heet danielle

      Reactie door Corine | februari 10, 2009

    4. en ze heeft daar foto’s van de katten opstaan, volgens mij….

      Reactie door Corine | februari 10, 2009

    5. Geweldig Repel wat een lieffies, welke van de twee het dan ook zal worden. Zou Lewis er snel aan wennen als die kleine er is?

      Reactie door Haba | februari 10, 2009

    6. Wat een lieverds Repel
      Welke van de twee wordt het
      ik ben benieuwd naar de kennismaking met Lewis :-)))

      Liefs Leentje

      Reactie door Marleen | februari 10, 2009

    7. De andere mensen mogen kiezen. Wij krijgen de ander. Oudste koos voor degene op de linker foto, ik in eerste instantie ook, maar later neigde ik meer naar degene op de rechterfoto: lees….es macht mir kein flaus aus!!!

      Reactie door repel | februari 10, 2009

    8. Hey Repel,

      Wat leuk en wat een schatjes zeg.
      Maakt niet uit welke het gaat worden.
      Ze zijn allebei schattig om te zien.

      Heb ook een Coon gehad en ze zijn super
      lief en rustig en knuffelig.

      Weer een beetje geluk in huize Repelsteeltje.

      Groetjes,
      Sas
      van het forum

      Reactie door Sas | februari 11, 2009

    9. Wat een schatjes zeg! Lijkt me wel een boel werk om een kitten helemaal ‘op te voeden’.

      Een nieuwe lezer trouwens hier, kwam toevallig langsgesurfd.

      Reactie door Cisca | februari 11, 2009

    10. Ruud zijn tante heeft er 7 zo ver ik weet, die is helemaal leip van Maine Coons. Die beesten zijn super lief! hele goeie keuze! heel veel kitten plezier alvast.
      groetjes
      Noor

      Reactie door Noor | februari 11, 2009

    11. Ik heb nog altijd niks met dieren, maar kleine poesjes kan niemand weerstaan! (ik dus ook niet).

      Reactie door Carla | februari 12, 2009

    12. Wat een lieve diertjes! Alle kleine dieren zijn leuk, maar deze zijn helemaal knuffeltjes.
      Het begint hier ook weer te kriebelen bij het zien van de foto’s, maar Boris laat geen haar van ze heel als ie ze te pakken krijgt! dus toch maar niet… wij hebben een paar buitenkatten-muizenvangers…puur voor het nut, zijn te schuw om te knuffelen. Daar nemen wij de honden dan maar voor.

      Reactie door Wieke | februari 12, 2009

    13. oooh wat lief!
      en vanaf wanneer komt de kleine bij jullie?

      Reactie door ilse | februari 14, 2009


    Geef een reactie

