Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

En toen konden we bijna kwartetten

Manlief liep de Albert Heijn in om de boodschappen te halen en Oudste spoorde hem natuurlijk aan heel veel te halen. Niet omdat het nodig was of omdat hij wilde helpen, hij had zo zijn eigen redenen.

Zes dagen geleden was de Albert Heijn de eerste plek waar we Lapje als vermist hadden opgegeven. Ze zeiden toen dat we wellicht de volgende ochtend een kans maakten als de schoonmaak was geweest. Lapje zou ergens onder kunnen liggen. Maar de volgende dag werd onze hoop de grond in geboord. Lapje was niet gevonden. We hebben daarna nog twee dagen gevraagd, maar Lapje was en bleef weg.

We zijn zes dagen en twee nieuwe Lapjes die samen de rol van één Lapje gaan spelen verder.

Manlief was dus bij de Albert Heijn toen een bekende van ons die daar werkt hem aansprak: “Jullie waren toch zo’n blauw doekje kwijt?”

Wil je het geloven?

Door schade en schande wijs geworden heeft Manlief Lapje verborgen gehouden voor Jongste tot ze thuiskwamen. Thuis kwakte hij het ding op het aanrecht bij het inruimen van de boodschappen. Jongste had nieuwe Lapje bij zich, maar stond ineens in de keuken te huilen-klagen-wijzen bij het aanrecht. De boodschap was duidelijk: “Dat is mijn Lapje en ik wil hem NU!”

Dus nu hebben we er drie. We kunnen bijna kwartetten. Ik weet dat het (bijna) noodzakelijk was om een nieuw Lapje te regelen omdat we zonder nieuw Lapje zes hele lange nachten niet zouden hebben kunnen slapen, maar ik denk ook te weten wat het lot zal zijn van de twee nieuwe Lapjes die samen één rol zouden spelen. Die worden als derderangs acteurs afgeserveerd. Toch zonde! Gelukkig weet ik nu ook een aantal mensen op het internet te vinden die op zoek zijn naar Reservelapje…zal ik lot tarten door Lapje #3 te verkopen? Aan de hoogste bieder?

februari 2, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons | ,

10 reacties »

  1. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en Lapje 3 in de kast bewaren (wel onthouden waar natuurlijk). Het eet geen brood en weggeven/-gooien kan altijd nog. Je weet nu hoe moeilijk het is om een nieuwe te vinden en o wee als er weer een zoek raakt….

    Reactie door Wieke | februari 2, 2009

  2. Nee #3 kan echt nog een keer heel goed te pas komen, ik zou hem dus op een makkelijk terug te vinden plek opbergen.

    Enne, die groezelige is zeker het “origineel” he. Tenminste, als ik naga hoe vies die dingen hier worden 😉

    Reactie door Barbara | februari 2, 2009

  3. wegdoen? Jij bnet mal!

    Reactie door Corine | februari 2, 2009

  4. (moest even voorlezen) nee hoor, gewoon bewaren, je weet nooit waar Lapje de volgende keer verdwijnt. Gewoon in een la stoppen; hij komt vast nog een keer van pas.

    Reactie door Corine | februari 2, 2009

  5. Absoluut niet, bewaren (maar eerst 50 keer wassen om er net zo uit te zien als het origineel).

    Reactie door Carla | februari 3, 2009

  6. Overigens, mocht het origineel weer kwijtraken, dan zijn reserve 1 en 2 waarschijnlijk meteen weer in de gratie.

    Reactie door Carla | februari 3, 2009

  7. ik zou het niet doen
    je weet maar nooit!

    ps toen ik de titel van dit logje las dacht ik dat je weer zwanger was hahaha

    Reactie door ilse | februari 4, 2009

  8. jeetje,…heb ik zolang hier niet gereageerd?
    moest zoeken hoe ik reacties plaats!! errrrrrrrrrug!

    anyhow….gek is dat he?
    heb je dezelfde knuffels of doekjes or whatever……willen ze alleen maar die ENE!
    hier net zo….

    gelukkig is lapje terug!!

    knufffff

    Reactie door marieke | februari 4, 2009

  9. Je zou trouwens ‘Wie van de 3’ kunnen spelen. Ra ra wie is het echte lapje?

    Reactie door Carla | februari 5, 2009

  10. Haha!! Ja! Ken je ook nog die show met Willem Ruis dat ze moesten kiezen uit drie gordijnen? Of was het Fred Oster? Dan zat de keuken verstopt achter een van die ruimtes

    Reactie door Repel | februari 5, 2009


Geef een reactie

