Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Remorseful day

Net zoals ik ooit heb beloofd niet meer te loggen over Lanzarote, beloof ik nu dat dit (voorlopig) mijn laatste logje over Morse zal zijn.

Pratende  met een collega realiseerden we ons dat ook in de serie Morse dood ging (aan een hartaanval) en Lewis nog leeft. En ook Lewis leefde op in de serie: Lewis werd na Morse’s dood Hoofdinspecteur.

In the last ever episode, Morse suffers a massive heart attack
and dies in hospital with his last words being ‘Thank Lewis for me’.

Ook voor de acteurs geldt dat Morse (John Thaw) dood is en Lewis (Kevin Whately) nog leeft. Morse was een gevierd acteur en Lewis was de bijspeler. Toen Morse dood ging kreeg Kevin Whately een eigen serie rond het karakter van Lewis.

Mijn huis is kapot. Mijn huis doet het niet. Er is iets niet in orde met mijn huis. Als ik de deur open doe en naar binnen stap klopt er iets niet.  Morse is er niet meer. Dat is wat er mis is.

Hier een filmpje van Morse en Lewis in betere tijden.


januari 23, 2009 - Posted by | Beslommeringen, Levende Have | ,

3 reacties »

  1. Hoewel ik de film waar jij het over hebt niet ken, en dus eigenlijk geen idee heb waar jij het over hebt, begrijp ik wel wat je wilt zeggen. Dat is knap (van jou dus).

    Reactie door Carla | januari 24, 2009

  2. Ik begrijp en voel helemaal wat je bedoeld!!!!

    Reactie door Lia en kattenbende | januari 24, 2009

  3. Zo zie je weer, de namen die ze gekregen hebben zijn ze op het lijf geschreven. Toevallig dat ik laatst ook dacht, de “echte” Morse is ook niet meer.

    Reactie door Barbara | januari 26, 2009


Geef een reactie

