Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Joep Meloen

Ben ik verdrietig? Ja, nog steeds ontiegelijk. En dat zal ik ook nog wel even blijven. Ben ik ongelukkig? Nee, dat geenszins. Ik woon in een warm nest.

Dinsdag probeerde Manlief de verdrietige sfeer een beetje te doorbreken door op een zalvende toon en met groots vertoon het eten op te dienen.  Middelste en Jongste leefden helemaal met zijn act mee. Oudste liet zich bijna verleiden en ik kon zijn poging in ieder geval waarderen. Manlief eindigde zijn preek met een langdurig en op verwachtingsvolle toon uitgesproken “Aaaaaaaa-mennnnn”. Middelste voelde hem helemaal aan en leek te weten wat er moest komen. Hij voegde onmiddellijk op dezelfde kerkelijke toon toe: “Hoe-laaaaaaaa!”

Ondanks mezelf schoot ik heel hard in de lach. Oudste ook.

Jongste ondertussen vindt het leven een grote grap. Zonder nu negatief over mijn eigen kind te willen doen, moet ik toch eigenlijk wel zeggen dat zijn humor helaas een beetje van het niveau Joep Meloen is. Ik bedoel, hij lacht zich een rotje als hij met zijn sok op zijn hoofd een stuk appel naar binnen propt.

Tsja.

Humor à la de Ed Oorklep Show is niet mijn humor, maar voor een verdrietig mens is dit gezichtje het beste medicijn.

januari 15, 2009 - Posted by | Beslommeringen, De Daltons, Levende Have, Party of Five |

2 reacties »

  1. Inderdaad, het beste medicijn ;-). Volgens mij is onze jongste ook wel van dat soort humor. Toen hij bijna 2 was en een keertje een scheet liet, riep hij uit: “O-oh, mama!” en lag toen helemaal in een deuk.

    Reactie door Carla | januari 15, 2009

  2. kinderen vinden andere dingen grappig dan wij, maar de gezichten van de kinderen vinden wij vaak wel weer grappig
    en als het zo helpt om je een beetje op te vrolijken dan is dat toch helemaal super?

    Reactie door ilse | januari 16, 2009


Geef een reactie

