Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Zomaar een heel mooi weekend

Op zich was dit weekend niet heel bijzonder. Eigenlijk was het zomaar een weekend in het begin van januari. Maar het was een heel fijn weekend waarin allemaal leuke dingen zijn gebeurd. Eigenlijk begon het al op vrijdag.

Toen ik vrijdagmorgen op de fiets stapte zag ik dat het een schitterende dag ging worden. De mist van die nacht was als dikke rijp op de wereld gaan zitten en de lucht was helder.  Als je daar geen mooie foto’s van kan maken! Maar ik vertrok in het donker en zou ook pas thuiskomen in het donker. Ik heb daarom Manlief vanaf de fiets gebeld en hem “verordonneerd” in mijn plaats plaatjes te schieten van het mooie winterweer. En hij heeft een paar hele mooie foto’s gemaakt.

Vrijdagmiddag mocht Middelste dan eindelijk voor het eerst naar peutergym. Hij stond al vanaf juni op de wachtlijst. Op de wachtlijst voor peutergym, ja het is zo gek als het klinkt. En het was super! Middelste kan nu al nauwelijks lopen zonder te stuiteren en te springen en ik vermoed dat hij binnenkort vlikvlakkend stuitert door de kamer. Hij heeft intens genoten.

En wil degene die dit weekend niet op het ijs heeft gestaan nu zijn vinger opsteken?

Fotograferen begint steeds meer een hobby te worden en de plannen om op cursus te gaan worden steeds concreter. En dit weekend kreeg ik van Manlief mijn vervroegde verjaardagskado: een digitale spiegelreflex camera. Helemaal professioneel en uitbreidbaar met allerlei toeters en bellen. Het is een schitterend ding en ik ben er zó blij mee! Tot nu moet ik zeggen dat hij er de mooiste plaatjes mee schiet. Ik denk dat hij maar op cursus moet: hij heeft er gevoel voor!

Jongste heeft zelluf doen ontdekt. Het was een ongelukje: we hadden het bakje neergezet en waren er niet snel genoeg bij. Jongste vond dat hij toen wel lang genoeg had moeten wachten op zijn Danoontje.

In mijn vorige logje sprak ik over de immer sluimerende ongerustheid als Manlief dienst heeft. Vandaag heeft hij weer dienst en wat blijkt: hij heeft er ook last van. Hij belde me vlak na de lunch.

tring tring
ik: met Repel
hij (zonder te zeggen hoi met mij): waar is Oudste?
ik: hier bij mij aan tafel, hoezo?
hij: er is er bij jullie eentje door het ijs gezakt, de duikers zijn erheen.
ik: hier is alles in orde schat

januari 11, 2009 - Posted by | Party of Five | , ,

6 reacties »

  1. pieuwww wat zal manlief opgelucht zijn geweest toen jij kon vertellen dat zoonlief bij jou was. het is eerlijk gezegt ook mijn grootste angst, dat ze hier door het kanaal gaan, ’t is “maar” 2 m diep 😮

    die boomfoto is prachtig, die man van jou hoeft helemaal niet meer op cursus, hij kan het al.

    fijne zondagavond nog 🙂

    Reactie door Barbara | januari 11, 2009

  2. Je hebt natuurlijk ook prachtige onderwerpen te fotograferen! Zulke fotogenieke kinderen….

    Reactie door Wieke | januari 11, 2009

  3. Prachtige foto’s, en die peutergym lijkt me helemaal geweldig. Ik heb zelf vroeger op turnen gezeten (ik was er heel middelmatig in) en als ik toestellen zie begint het altijd een beetje te kriebelen. Is het trouwens niet flik-flak met 2x een F i.p.v. een V? (noem me maar een kniesoor, misschien klopt het ook niet eens).

    Hebben jullie ijs vlak voor het huis? Wij hier wel. Een vijver voor het huis, best een eng idee met kleine kinderen, maar zo met die vorst is het ideaal. We stappen de voordeur uit, steken de straat over en we staan op het ijs. Ook onze jongste heeft de ijzers al onder gehad, heel schattig. Ik zal eens wat foto’s op m’n punt zetten.

    Reactie door Carla | januari 11, 2009

  4. @Wieke: dank, bloos en dank!

    @Carla: Het is grappig dat je erover begint, ik wist het namelijk ook niet. Toen ik flik-flak even kort gooooooooogelde kwam ik nergens en toen ik vlik-vlak gooooooooogelde kwam ik bij iets dat in de richting kwam. Ik heb er geen studie van gemaakt, maar koos voor de v. Nederlands is mijn goedste vak, zullen we maar zeggen 😉

    Degene die het weet mag het zeggen!

    Het ijs is niet direct naast onze deur, maar dichtbij genoeg. Het is iig niet in het zicht en Oudste begint serieus de leeftijd te krijgen dat hij niet meer volcontinu in het zicht hoeft te blijven.

    Ik ben benieuwd naar je foto’s!

    Reactie door repel | januari 11, 2009

  5. Vrouwe Repel,
    Zelf een kattenliefhebber zijnde, vond ik die foto’s van poes de mooiste. Ik stel ook met vreugde vast dat manlief ‘dicht’ durft komen met zijn camera, of toch tenminste een flinke zoomlens durft te gebruiken. De meeste mensen staan met hun fototoestel veel te ver van hun onderwerp af. Een mens moet close-ups durven maken.
    Nog veel plezier met uw nieuwe speeltje.
    Van bezuiden uw landsgrens,
    Een groet,
    Drs. Johan Arendt Happolati

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | januari 12, 2009

  6. die bovenste foto vind ik echt prachtig
    al moet ik zeggen dat de foto van je jongste met zijn danoontje ook geweldig is haha
    ik snap dat je mannetje naar huis belde, het zou je maar gebeuren.. gelukkig was het niet 1 van jullie kinderen

    ps. ik steek mijn vinger op, ben geen moment op het ijs geweest
    jeroen en rutger wel, maar dyon en ik zijn koukleumen hihi

    Reactie door ilse | januari 14, 2009


Geef een reactie

