Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Winterduik

Ik ben de kleindochter van een brandweerman. Ik ben ook de echtgenote van een brandweerman. Ik weet dus uit ervaring dat leven met een spuitgast voordelen heeft die andere beroepen niet kennen en nadelen waar hetzelfde voor geldt. Maar ik ben bovenal trots op mijn spuitgast en vind dat hij een machtig beroep heeft. Maar de ongerustheid sluimert altijd op de achtergrond. Zo heb ik een bloedhekel aan het duiken dat hij moet doen. Niet alleen betekent een duikuitruk per definitie narigheid en ellende, het is ook risicovol. Nog niet zo lang geleden is er een brandweerduiker omgekomen bij een oefening.

Als Manlief een dienst heeft waar hij ook duiker is ben ik nooit helemaal gerust en check ik vaak de P2000 site om te kijken wat er speelt die dag. Ik ben er dan ook helemaal niet rouwig om het feit dat hij binnenkort duiker-af is. Sterker nog: ik zal de vlag uithangen die dag.

Het is daarom best bijzonder dat hij in deze weersomstandigheden een duikoefening had die ook nog eens door een fotograaf is vastgelegd. Het is nog meer bijzonder dat ik het mooie foto’s vond. Dat komt denk ik ook omdat hij mij vooraf niet had verteld dat hij onder het ijs moest duiken.

januari 9, 2009 - Posted by | Manlief | ,

6 reacties »

  1. wauw wat een mooie foto’s, maar wat lijkt het me eng om zo onder het ijs door te gaan. Logisch dat je er niet van houdt!

    Greetz, Ellen

    Reactie door Ellen | januari 9, 2009

  2. Ik kan me je ongerustheid heeeel goed voorstellen. Mijn man heeft een jaartje gedoken (voor z’n plezier, en niet in de winter buiten ;-)), maar moest afhaken door problemen met z’n oren. Toen ik van de week de filmpjes op tv zag over de ijsduikers, liepen de rillingen over m’n rug. En niet alleen vanwege de kou.

    Reactie door Carla | januari 9, 2009

  3. PS: Bewaar de foto’s goed, ze zijn echt heel bijzonder.

    Reactie door Carla | januari 9, 2009

  4. Hey Repel

    Je heb er een leuke reportage van gemaakt
    Ach er ligt niet zo vaak natuurijs ,dus laat hem toch even gaan.
    Maar als hij straks gestopt is met duiken en je laat dan nog maals de foto’s zien ,kan je met een gerust hart zeggen “Kijk das mijn lief ”

    Ik heb ook nog even genoten van de foto’s van Lanzarote,ze zijn echt prachtig ,en volgens mij hebben jullie het daar goed naar jullie zin gehad

    Liefs van Leentje

    Reactie door Marleen | januari 9, 2009

  5. Brrrrrrrrrr ik had het al niet al te warm maar bij het bekijken van die foto’s krijg ik het helemaal koud.

    Wel mooie foto’s maar kan me ook heel goed voorstellen dat je straks de vlag uit hangt.

    Reactie door Barbara | januari 10, 2009

  6. ik had de foto’s al op hyves gezien, toen dacht ik al: getverderrie wat eng!
    ik snap dat je trots bent op hem
    zelf heb ik dat ook, ben ook trots op het beroep wat mijn mannetje uitoefent
    en ook aan zijn beroep zitten gevaarlijke momenten, een uitzending naar afghanistan is bijv ook niet helemaal risicoloos

    Reactie door ilse | januari 10, 2009


Geef een reactie

