Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Knotwilg by night

Ik liep om 7 uur vanavond naar school om mijn oudste van het kerstdiner op te halen toen ik hem zag, die knotwilg. Zijn takken waren in het rond gegroeid en zoals ik aan kwam lopen leken die takken rond het licht van een lantaarnpaal te groeien. En het licht glinsterde als zilver op de natte takken.

Nu kan mijn camera iets meer dan de standaard automatische digitale camera, maar ik heb geen verstand van fotograferen en ik doe maar wat. Zo heb ik uren zitten pielen ’s avonds thuis om te kijken wat diafragma en sluitertijd voor invloed hadden op mijn foto’s bij avondlicht. Ik vond de avondfoto’s van de automatische stand altijd veel te fel en ik weet nu hoe ik dat moet oplossen.

Maar deze boom lukte niet. Het was pikkedonker met 1 lichtbron. Met flitsen zag je te veel, zonder flitsen zag je niks. Ik heb hem toch genoemen met een voorgeprogrammeerde instelling..iets met warme kleuren of zo, weet ik veel.

Als ik nog maar 1 kind in de luiers heb en al twee kinderen op school ga ik op een cursus fotografie. En dan koop ik een echte camera. Met lenzen en zo. Maar tot die tijd bestempel ik deze foto als gelukt.

december 18, 2008 - Posted by | Repel | ,

1 reactie »

  1. hij is mooi gelukt hoor, ik snap precies wat je bedoelde toen je het uitlegde hoe het eruit zag

    Reactie door ilse | december 20, 2008


Geef een reactie

