Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

Papa, mogen wij een hondje?

Geen hond is veilig voor Oudste. Elke hondeneigenaar wordt direct door hem aangehouden en aangesproken: “mag ik hem aaien?” De meeste hondenbezitters kennen hem inmiddels wel. Hij is dol op honden en hij wil ontzettend graag een hondje. Hij had zijn moeder zo om: ja we nemen een hondje. Maar pas nadat Jongste 4 is en naar school gaat. Dan is Oudste bijna 10 en oud genoeg om ermee op cursus te gaan en zelf te kunnen uitlaten.

Papa had er een hard hoofd in. Nou ja, eigenlijk zag hij het niet zo zitten. Nou ja, eigenlijk helemaal niet. Het binnensmondse “en drie keer raden wie hem ’s avonds kan uitlaten als het regent” heb ik vaak moeten aanhoren. Ik heb hem gezworen dat Oudste en ik dat samen best konden, en ook zouden doen.

Toen kwam de film Snuf de Hond uit. Met in de hoofdrol een Duitse herder. En toen was voor Oudste ook duidelijk wat voor soort hondje er moest komen: een Duitse Herder net als Snuf.

En vervolgens gebeurde er iets leuks: de ogen van papa begonnen te glimmen. Papa is namelijk zelf als jongen opgegroeid met een Duitse Herder. Een hondje is een ding, een Duitse Herder is heel wat anders! Dus het hondje gaat er komen. Een Duitse Herder net als Snuf. En papa is nu zo enthousiast dat ik de boel zal moeten afremmen tot Jongste echt 4 is! Wij gaan op ons gemakje op zoek naar een goede fokker en we gaan ons verdiepen in goeie cursussen.

december 6, 2008 - Posted by | Levende Have | , ,

7 reacties »

  1. Ehm….. Was jij niet allergisch voor honden of was dat alleen katten. Sorry maar ik weet het niet meer helemaal 100%

    Mara wel een mooie hond hoor. Nog een jaartje of bijna 3 🙂

    Fijn weekend

    Reactie door Barbara | december 6, 2008

  2. Klopt, ik ben allergisch voor honden…maar niet zo erg als voor katten. En daarbij: de katten zijn er toch al dus ik slik de medicijnen toch al! Die hond kan ik erbij hebben 😉
    Maar ik neem geen labradoedel zoals Obama 😀

    Reactie door repel | december 6, 2008

  3. Even een retour visite afleggen, ik ga nu zo naar bed maar ik zal een andere maal wel eens uitgebreid naar je blog kijken. Welterusten

    Reactie door Haba | december 6, 2008

  4. Goed geschreven, Vrouwe Repel,
    En zonder spelfouten en met hier en daar een verrassende, grappige woordkeuze (een ‘fluctuerend aantal’ vissen).
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    Reactie door Drs. Johan Arendt Happolati | december 7, 2008

  5. jaaaaa een hond!!
    hier willen de kinderen er ook wel 1 maar jeroen en ik niet

    Reactie door ilse | december 7, 2008

  6. Ik heb niks met honden. Ook niets met katten trouwens. Eigenlijk heb ik met geen enkel dier iets. Ons konijn is een compromis.

    Reactie door Carla | december 12, 2008

  7. ahhhh..leuk!
    wel verstandig om pas te nemen als de jongste vier is! (en dat zeg ik uit ervaring!)

    alleen of oudste met zijn tien jaar met zo’n grote hond kan lopen….?
    Hier durf ik dat niet aan met zo’n grote hond, hoor;
    dus mama is 95 procent ‘de klos’ als het gaat om uitlaten!
    (nou moet ik zeggen dat ik er van geniet…..alleen smorgens vroeg vind ik het minder….)

    Reactie door marieke | december 13, 2008


Geef een reactie

