Repel's Blog

De onnavolgbare Repel en haar vier Daltons

De buurman en de tattoo op mijn billen

Oudste heeft voetbalplaatjes geruild met de overbuurjongens en komt enthousiast thuis. Hij flikkert hangt zijn jas in een hoek aan de kapstok, gooit zet zijn schoenen op de grond bij de deur en ploft gaat zitten op de bank. En dan komt het:

“Mama, Overbuurman zegt dat jij een tatoeage hebt op je billen. Dat klopt toch?”

What the f*ck, denk ik geschrokken en met moeite kan ik het bij denken houden zonder de woorden uit te spreken. Als ik een slok drinken in mijn mond zou hebben gehad, zou ik me genadeloos hebben verslikt. Maar ik herstel me op wonderbaarlijke wijze en ik zeg zo nonchalant als ik maar kan:

“Ja, dat weet je toch? Maar hoe weet Overbuurman dat eigenlijk?”
“Nou, dat weet ik niet, maar hij zei dat tegen mij, dat jij een tatoeage hebt op je billen.”

Ik doe net alsof ik het druk heb, alsof andere zaken belangrijker zijn en alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Overbuurman weet dat ik een tatoeage op mijn billen heb. Oudste zegt niks meer. Hij is oud genoeg om te weten dat hij Grote Consternatie heeft veroorzaakt. Hij lijkt zelfs tevreden te kijken. Later schiet ik Manlief aan. Ik ben boos. Overbuurman is namelijk een collega geweest van Manlief. En ik spreek hem verwijtend aan:

“Heb jij op je werk verteld dat ik een tatoeage heb op mijn billen?”
“Nee, hoezo?”
“Overbuurman weer dat ik een tatoeage heb op mijn billen!”

Er komt een duivels glimlachje op zijn lippen. “Oh?”, zegt hij, “En hoe weet Overbuurman dat eigenlijk?”

Dat was het moment dat ik bijna alle controle over de situatie verloor. Bijna. Pas toen ik alle mogelijheden was nagegaan hoe Overbuurman nou in hemelsnaam kon weten dat ik een tatoeage heb op mijn billen, verloor ik alle controle over de situatie.

Er waren in mijn ogen namelijk slechts twee mogelijkheden. De eerste mogelijkheid was dat Oudste het ooit wel eens heeft verteld, maar dat is vergeten. Het kan, ja, alles kan, maar dit leek me op zich nou niet heel waarschijnlijk.
De andere mogelijheid was dat ik me heb vergist in denken dat ik wel even snel in mijn nakie kan dribbelen van mijn slaapkamer naar de badkamer en even later weer terug zonder de gordijnen dicht te doen als er bij ons geen licht brandt. Oh dear….don’t go there!!

Na een paar dagen bedacht Manlief dat hij me nu wel lang genoeg had laten lijden. Er zijn namelijk nog andere mogelijheden.  Als ik fiets of buk in de zomer zou het zomaar kunnen dat Overbuurman wat heeft kunnen ontwaarden. Tsja, zou kunnen.

Maar voortaan dribbel ik in skipak van mijn slaapkamer naar de badkamer èn terug!

februari 23, 2009 - Posted by | Repel |

16 reacties »

  1. Nou, buurvrouw en buurman weten het ook en eigenlijk zou het mij niets verbazen als iedereen in de buurt het weet. En dat heeft niets te maken met het wel of niet sluiten van de gordijnen (inderdaad, don’t go there of we moeten skipakken inslaan bij de groothandel), maar met het feit dat enkele zomers geleden Oudste en buurjongen dit ‘geheimpje’ over straat joelde en vertelde aan iedereen die het horen wilde mét de vraag: Heb jij ook een tattoo? Waar dan, mag ik het zien? Dus…

    Reactie door Buuv | februari 23, 2009

  2. Het is geen geheimpje, mijn tattoo (‘s….meervoud eigenlijk)…ware het niet dat ik niet met een bordje om mijn nek loop met het feit dat ik ze heb. Vrienden weten het….overburen over het algemeen niet! Lol!

    Maarruh….dit incident…dit wist ik niet…..en waarom wist ik dit niet????

    Reactie door repel | februari 23, 2009

  3. Ach, beter dat je dit niet (meer) weet dan een mogelijke optie nummer drie….jij en overbuurman en veel alcohol en dansen op tafel…
    Voor de duidelijkheid…(voorzover ik weet) is dat dus nooit gebeurd, maar het had gekund. Toch? Nou ja, misschien ook niet…

    Reactie door Buuv | februari 23, 2009

  4. ha ha ha! Sorry, maar ik moet er erg om lachen; hoewel ik me kan voorstellen dat je ff niet wist waar je kijken moest. Ook scherpe opmerking van manlief, BTW

    Reactie door Corine | februari 23, 2009

  5. Leuk! Ik kreeg toch even heel andere ideeen over jou en je buurman….
    Is een badjas een optie?

    Reactie door Wieke | februari 24, 2009

  6. Hahahaha
    en
    Oeps; ik loop ook wel eens heel snel in mijn nakie door huis. :)

    Reactie door Toetje | februari 24, 2009

  7. Ik heb dan wel geen tattoo, maar wij hebben iig geen buren…. Lang leven het buitenleven!

    Reactie door Wieke | februari 24, 2009

  8. Ben ik blij dat ik geen tattoo heb èn niet naakt door het huis hobbel. Ach, het is bijna moederdag en dan krijg jij gewoon een hele mooie, zuurstok-knal-roze-dikke-badjas.

    Reactie door Barbara | februari 24, 2009

  9. He, dat klinkt als de badjas die ik al heb! Proest!

    Reactie door repel | februari 24, 2009

  10. Haha! Weet je zeker dat je niet in een stringbikini in de voortuin hebt gezeten ;-)

    *ga vanavond alle luxaflex in mijn huis dichtdoen*

    Reactie door Cisca | februari 24, 2009

  11. er is nog een optie, maar laat manlief die maar niet horen haha

    Reactie door ilse | februari 24, 2009

  12. hahahahaha……is het een leuke buurman? hahaha; dán is het niet zo erg toch?!
    ben wel benieuwd hoor, naar het plaatje op je billen!

    Reactie door marieke | februari 26, 2009

  13. [...] hij dan ook hele mooie grafiekjes en staatjes van. Bere-interessant. Op het moment dat ik log over de buurman en de tattoo op mijn billen zie ik een week lang mijn bezoekersaantallen pieken. Als ik een heel spitsvondig logje maak over [...]

    Pingback door De memmenpletter revisited « Repel’s Blog | juni 16, 2009

  14. [...] Chick Momma oktober 9, 2009 — De Repel Zelfs de buurman weet dat ik een tattoo op mijn billen heb. En sinds dit logje weet heel Repel-bezoekend-logland dat mijn bil niet de enige plek is waar ik [...]

    Pingback door Rock Chick Momma « Repel's Blog | oktober 9, 2009

  15. Onze kinderen hebben ooit postbodetje gespeeld met een pakje liefdesbrieven die mijn man mij ooit in onze verkeringstijd heeft geschreven. . . . We hebben de meeste teruggekregen maar de vraag is hoeveel mensen uit onze straat ze eerst hebben gelezen . . . . . .

    Reactie door Haba | oktober 19, 2009

  16. [...] en Joost mag weten wat voor bezoekers ik ermee trek! Net zoals destijds met mijn logje over de buurman en de tattoo op mijn billen . Maar het is waar: wij hadden een heule gore [...]

    Pingback door Een hele gore avond. « Running Repel | juni 17, 2012


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

